Jessica Frej lanserar kollektion

Jessica Frej lanserar kollektion

Matprofilen Jessica Frej är känd för sina recept – men också för sina färgstarka klänningar som blivit hennes signum. Nu lanserar hon en egen kollektion.

Service i alla kanaler för KappAhl

Service i alla kanaler för KappAhl

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.

Nya butiker till Gamla Brogatan

Nya butiker till Gamla Brogatan

Visonen är att Gamla Brogatan ska bli Stockholms nya independent-distrikt. Under försommaren öppnar två nya butiker som stärker den profilen.

Missguided in på nya marknader

Missguided in på nya marknader

Missguided har gått från renodlad onlineverksamhet till att även inkludera fysisk handel. Nu utvecklar man sin närvaro och går in på flera nya marknader.

Zara lanserar augmented reality

Zara lanserar augmented reality

Augmented reality på bred front. Modekedjan Zara lanserar nya teknikbaserade upplevelser i butik. I 120 flaggskepp världen över kommer man visa upp produkter på ett helt nytt sätt

Gustaf rekryteras från byrå i New York

Gustaf rekryteras från byrå i New York

Gustaf Törling blir Oscar Jacobsons Chief Brand Officer. Han kommer från Laird & Partners som Senior Vice President och Executive Creative Director.

Nytt himmelrike för sneakerfans

Nytt himmelrike för sneakerfans

Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.

Åhléns lyfter fram kläders kraft

Åhléns lyfter fram kläders kraft

I den nya kampanjen ”Vad har du på dig?” vill varuhuskedjan Åhléns visa hur våra plagg påverkar oss, både psykiskt och fysiskt.

Könsneutral design hos MQ

Könsneutral design hos MQ

I dag  lanseras ett nytt varumärke hos MQ. Man riktar sig till trendmedvetna och produkterna baseras på funktionell enkelhet och hållbar kvalitet.

Lindex testar nytt butikskoncept

Lindex testar nytt butikskoncept