Nya etableringar från Sundsvall till Malmö och Göteborg. Här är handplockade aktuella etableringsnyheter.
Det klassiska köpcentrumet lever vidare. Här är faktorerna som gör att de kan fortsätta att fungera på sin marknad.
Mixa upp listan med lite säkra kort och höstens inspirationsresa är säkrad. Men grunda med lite egen research.
Skapar en återkommande mötesplats för länets seniorer med gemenskap, inspiration och aktiviteter.
Eventet erbjuder workshops, klädbyten och styling på scen.
Nordstan i Göteborg lanserar en ny varumärkeskampanj. Köpcentrumets besökare spelar en viktig roll i satsningen.
Den nya huvudgatan ska fyllas med handel, upplevelser och food and beverage. Vill du följa utvecklingen på plats är det hög tid att boka in en tripp.
Skandia Fastigheter organiserar om sin köpcentrumsverksamhet. Man samlar bolagets största handelsplatser i tre marknadsområden.
En hyresgäst blir delägare i det köpcentrum där man länge varit hyresgäst. Partnerskapet ska modernisera anläggningen och skapa en starkare mix av varumärken.
Westfield Mall of Scandinavia firar tio år. Sedan öppningen har över 120 miljoner människor besökt destinationen.