Den senaste tiden har också naturproduktsbranschen klarat sig bättre än den övriga detaljhandeln.
Det spanska modevarumärket Stradivarius inleder nu en satsning riktad till unga män
Försäljningen i den japanska detaljhandeln steg 3,0 procent i maj 2015.
Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.
Den amerikanska klädjätten och H&M-konkurrenten GAP kommer i ett försök att få ordning på lönsamheten att stänga ett antal GAP-butiker och samtidigt dra ned på bemanningen på huvudkontoret.
Ett innovativt modevarumärke har tagit hotellrummets minibarkoncept ett snäpp längre – nu lanseras Mini Fashion Bar på ett hotell i Belgien.
Vi har tidigare berättat om designbyrån Marketing Jazz och dess förmåga att skapa kreativa butikskoncept, inte minst inom apoteksvärlden. Då var det Farmacia Garrós i spanska Lérida som fått en helt ny look med ny intensiv färgskala och kreativ inredning.
FINLAND. Konsumentförbundets jämförelse visar att K-gruppen och S-gruppen inte har lyckats rubba Lidls dominans