Nytänkande arkitektur i japanskt köpcentrum

Nytänkande arkitektur i japanskt köpcentrum

Det nyöppnade köpcentrumet Aeon Mall i Nagoya i Japan har en spektakulär arkitektur. Formerna har inspirerats av den omgivande naturen och byggnaden är skapt för att klara av extrema händelser.

Jeff Bezos försvarar företagskulturen

Nu försvarar Jeff Bezos, högsta chef och grundare, företagskulturen. Läs vad han har att säga i sitt memo till personalen.

Zulily köps upp för 2,4 miljarder dollar

Amerikanska e-handelsbolaget Zulily, som säljer kläder, leksaker och hemprodukter, köps upp av mediakonglomeratet Liberty Interactive.

Amazon pressar USA-anställda hårt

Nu har New York Times granskat företagets arbetsplatser i Seattle i nordvästra USA. Minst sagt hårda krav träder fram i ett av världens största företag.

Så ser Whole Foods nya butik ut

Så ser Whole Foods nya butik ut

Whole Foods Market har öppnat en ny butik hjärtat av det livliga Uptown Dallas i hörnet av McKinney och Routh. Butiken innehåller möjligheter att äta och dricka på två våningar och dessutom på en uteservering.

Fortsatt tungt för Lindex ägare

Finländska Stockmann, som bland annat äger Lindex, kämpar med fortsatta förluster. Andra kvartalet gjorde koncernen ett minusresultat på cirka 9 miljoner euro före skatt, att jämföra med cirka 4 miljoner för ett år sedan.

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Hongkong skapar nya shoppingupplevelser

Det har växt fram ett intresse för vintagekläder i Hongkong, en stad som många förknippar med lyxkonsumtion. Nyskapande webbplatser bidrar nu till att förändra kundernas köpvanor. Med nya innovativa onlineportaler kombineras webbens fördelar med det personliga mötet. Här skapas nya shoppingupplevelser med vintageprodukter i fokus.

Här är de 25 mest innovativa företagen


Alibaba går in med drygt 4,6 miljarder dollar i Suning

Kinesiska e-handelsjätten Alibaba investerar 4,63 miljarder dollar i konsumentvaruföretaget Suning Commerce Group.

Muji utvecklar sitt koncept

Den japanska kedjan Muji öppnar sin första butik med en egen extern entré i ett köpcentrum på den nordamerikanska marknaden, närmare bestämt i Stanford Shopping Center i Palo Alto. Samtidigt passar man på att utveckla koncept och sortiment.