Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.
Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.
i veckan stänger Boomerangbutiken i Punkthuset i Västerås. Verksamheten flyttas till kvarteret Igor. I samband med det introduceras ett nytt butikskoncept.
Nu har danska modemärket Pieces öppnat sitt nya butikskoncept. Här är fasta stilar och skyltdockor bannlysta, i stället vill man hjälpa kunden att hitta sin egen look.
Håll i exponeringshatten! Nu har kedjan som gjort visual merchandising till en inspirerande konstform satt samman ett nytt butikskoncept. Nu vill Anthropologie täcka in en större del av kundernas liv.
Den nya kontorsbyggnaden är arbetsplats för 3 500 personer. Nu har en obemannad, och kontantlös, butik slagit upp sina portar i lokalen.
Under fem år har konceptet gått från att vara en medvetet kalkylerad risk till att vara en av de mest intressanta butikerna i New York. Nu delar man med sig av erfarenheterna av att lyckas som fysisk butik i en uppkopplad retailvärld.
Southampton Football Club har haft en tuff start i Premier League. Men inför årets kick off har klubben laddat upp med en ny butik, anpassad för att klara av det stora trycket i samband med matchdagarna.
Nu öppnar ett nytt vattenhål för löpare, cyklister, äventyrare och vanliga konsumenter i Stockholm city. Här serveras bara vanligt vatten direkt i gästernas egna vattenflaskor. Bekvämt, billigt och miljösmart.