Värsta butiken har blivit bästa

Värsta butiken har blivit bästa

Från otydlig och inte maximalt utnyttjad, till väl signalerande budskap och en helt ny avdelning. Projektet har döpts till ”Värsta butiken”.

American Girl öppnar framtidens butik

American Girl öppnar framtidens butik

Upplevelser och personalisering hamnar i fokus när American Girl skapar vad man kallar framtidens butik i New York. Tesen är att millennials efterfrågar mer än bara produkter.

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods


Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

Nytt innovationskoncept sätter kunden i fokus

I dag öppnas en helt ny mötesplats tillägnad produktutveckling och innovation. Konceptet är en blandning av öppen testverksamhet, lunchrestaurang och butik.

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Från enbart e-handel till 30 fysiska butiker på sex år. New Yorkbaserade optik-kedjan Warby Parker har lyckats skapa ett butikskoncept som bevisligen fungerar mycket bra. Här är fem konkreta lärdomar som skapar en säljande kundupplevelse.

Könsneutral lyx i nytt butikskoncept

Könsneutral lyx i nytt butikskoncept

Allt fler unga män intresserar sig för livsstilsinriktade accessoarer. Det var en av orsakerna till att varumärket nu öppnar ett helt nytt könsneutralt butikskoncept på sex orter.

Twilfit nyöppnar i Gränby Centrum

Twilfit nyöppnar i Gränby Centrum

Nu nyöppnar Twilfit en butik i Gränby Centrum utanför Uppsala.

Så ser Max nya koncept ut

Så ser Max nya koncept ut

Arkitektbyrån Wingårdhs har skapat ett helt nytt koncept för hamburgerkedjan Max.

Framtidskoncept öppnar i köpcentrum

Framtidskoncept öppnar i köpcentrum

En extremt hög teknisk nivå skapar en personaliserad upplevelse som sammanfogar fysisk handel med e-handel. Nu öppnar man i ett flertal köpcentrum.

Så ser nya Apple Store ut

Så ser nya Apple Store ut