Tekniken bakom lösningarna blir allt mer sofistikerade, mer pålitliga och mycket snabbare.
De bytte det hektiska reklamlivet i London mot en lugnare tillvaro i Surrey.
Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.
"Lägger vi ut en bild på en vara kan den vara slutsåld nästa dag."
Interaktiva digitala väggar och RFID-teknik skapar sömlös shoppingupplevelse.
Inför jul- och nyårshelgerna har Story och Target skapat ett gemensamt "hem för julen".
Via NFC-teknik når Harrods ut till förbipasserande konsumenter. Målet är att locka in dem i valfri kanal, den fysiska eller digitala butiken.
En gorilla och ett pingisbord mitt i butiken, knallgula pinnstolar i provrummen. Holländska Menatwork har öppnat ett flaggskepp med synnerligen lekfull butiksdesign.
Varumärket Louis Vuitton har tagit pop up-trenden till nästa nivå och skapat en hel lägenhet, självklart inredd och klar med företagets produkter.