Schweiziska IWC gör entré på New Bond Street

 

Klockmärket IWC Schaffhausen har öppnat sin första boutique i London på New Bond Street. Det innebär också startskottet för en ny riktning gällande varumärkets butikskoncept. I en ombonad miljö ska man ta väl hand om kunderna. Butiken spänner över två våningar och är 90 kvadratmeter stor. Den är designad av Londonarkitekten Chris Grainger-Herr som har jobbat med IWC under åtta … (läs mer)




Shoreditch ska locka unga till Amazon

 

Amazon öppnar ett nytt kontor i östra London, närmare bestämt i Shoreditch. Ambitionen är att locka fler unga att ansluta sig till företaget. Kontoret i Shoreditch kommer att öppna under 2017, och framförallt är det unga talanger med tekniko och försäljning som specialitet man vill attrahera. Lokalerna är 43 000 kvadratmeter stora och kommer finnas i … (läs mer)




Shoppingglädje och sociala medier hos nyskapande Kite

 

Det brittiska optikerföretaget Kite vill förändra hur vi ser på branschen. Man gör det genom att kasta ut det sterila och lyfta in stil, design och generöst med färger. Den första butiken har nu öppnat i Westfield Stratford. Kite vill liva upp optikerbranschen. Från början hittade man drivkraften och affärsidén i  viljan att förvandla något … (läs mer)




Här är världens bästa varuhus

 

Selfridges i London har utsetts till världens bästa varuhus för tredje gången av The Intercontinental Group of Department Stores. Priset delades ut i Singapore under Global Department Store Summit. Selfridges vd Anne Pitcher kommenterade utmärkelsen så här: – Vi är glada att Selfridges återigen har utsetts till det bästa varuhuset i världen. Vi har haft fantastiska år sedan vi vann senast, och utmärkelsen är en hyllning till det engagemang våra team visar. Det ger oss ännu större kraft att fortsätta att överträffa våra kunders förväntningar och leverera en unik köpupplevelse utöver det vanliga. Selfridges har … (läs mer)




Köpcentrum möter det digitala hotet med “click and collect”

 

E-handeln förändrar den nya  konsumentens shoppingvanor. Nu väljer köpcentrumet Westfield London att möta det digitala hotet med en en egen “click and collect”-tjänst. Kunderna köper online, och hämtar sedan varan i centrumets lounge. När Westfield London, köpcentrumet som ligger i västra delen av London vid Shepherds Bush, öppnade i oktober 2008 var uppmärksamheten stor. Inte … (läs mer)