Många kanaler nyckeln till morgondagens modeshopping

 

Allt fler shoppar mode som en belöning. Det visar en ny framtidsstudie som också siar om att mångkanalig detaljhandel blir ett krav. Den brittiska tidningen Retail Week har tillsammans med Land Securities Retail tagit fram en vision över framtidens modeshopping. I rapporten konstaterar man att konsumenten även fortsatt kommer prioritera prisvärdhet, men också utbud och variation … (läs mer)




Experimentverkstad ska ge John Lewis idéer för framtiden

 

Varuhuskedjan John Lewis har skapat en egen experimentverkstad för framtidens detaljhandel. Ambitionen är att utveckla morgondagens succéer inom handel, man har döpt satsningen till JLab. Verksamheten kommer främst att inrikta sig på teknisk utveckling inom detaljhandeln, och med ett tydligt fokus på digital handel. John Lewis söker nu nya vägar för att lyckas sy ihop handelns olika … (läs mer)




Fem heta trender för morgondagens köpcentrum

 

Drygt 2 000 handlare, fastighetsägare och köpcentrumutvecklare samlades nyligen för Gaylord National i USA, eventet var en del av International Council of Shopping Centers årliga konferens. Under konferensen identifierade man fem trender som kommer bli allt tydligare i köpcentrumvärlden. 1. Fler outlet-centrum Ett segment som växt snabbt internationellt. Bara i USA finns 225 sådana köpcentrum … (läs mer)




Less is more för världens största detaljhandelskedja

 

Walmart är världens största detaljhandelskedja med en omsättning större än Sveriges BNP. Men i sin satsning inför framtiden väljer man att prioritera de mindre formaten. – Konsumenternas behov och förväntningar förändras. De vill handla när de känner för det, på det sätt som passar dem, och vi förändrar nu vår verksamhet för att möta deras … (läs mer)




Ny studie: Kunderna köper mer med tillgång till fri Wi-Fi

 

Detaljhandelskedjor investerar alldeles för mycket i lojalitetsprogram, och för lite i åtgärder som driver trafik till de egna butikerna. Och de som bjuder på fri Wi-Fi får en mer köpvillig kund. Det visar en ny undersökning. Studien, som heter ”Desktop versus Smartphone: Technology’s Impact on Omnichannel Behavior”, är genomförd av Acqulity Group. En av de … (läs mer)