Starbucks har lanserat ett specialdesignat mobilskal för sina kunder i Japan. Med hjälp av detta kan kunderna både beställa och betala sin favoritdryck automatiskt.
Scandinavian Photo bygger ut butiken i Malmö med galleri, fotostudio och utbildningssal.
Historiskt sett är mode inte likställt med bekvämlighet – nu adderar varumärken den dimensionen. Ett exempel är Converse-skon som nu blir fotriktig.
City Gross satsar på ett nytt svenskutvecklat alternativ till traditionella grillråvaror i form av en holländsk råvara som förädlats i Västergötland och som bygger på bönor.
Det spanska modevarumärket Stradivarius inleder nu en satsning riktad till unga män
Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.
Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.