Torp Köpcentrum I Uddevalla förstärker sitt butiksutbud när tre helt nya koncept öppnar i juni; Rituals, The Body Shop och Deichmann.
Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.
I slutet av 2015 växte Elgigantens butiksnät från 78 till 157 butiker. Nu utökas det med ytterligare 23 nya varuhus.
Samarbeten fortsätter att vara en av årets starkaste trender. Nu inleder Åhléns ett samarbete med juice- och kafékedjan Joe & the Juice på några av sina större varuhus.
För Chobani är samarbetet med en av de allra största detaljhandelskedjorna ett sätt att expandera, men också ett sätt att förbereda sig inför framtiden.
Så kallade fast retailers, varumärken som erbjuder snabbföränderligt mode till låga priser, fortsätter att bryta sig in på nya marknader. Dit hör bland annat H&M som nu ger sig in på en helt ny marknad. Den första butiken öppnar i juni.
Trots att det har varit en svacka i ekonomin i Förenade Arabemiraten har projekteringen och byggandet av nya köpcentrum inte stannat av. Hittills är takten avsevärt högre än förra året.