Synsam lyfter fram designchefen Marina Kereklidou i sin kommunikation. I en ny kampanj väljer hon ut sina fem favoriter.
Carlsberg hämtar inspiration från historien och startar en kampanj med temat fotbollsrevolution inför EM i Frankrike.
Den nya träningsklubben blir det största gymmet i Mölndal och öppnar 2018 i samband med gallerians öppning.
Efva Attling byter plattform för sin e-handel. Nu anlitar man värmländska Askås för sin fortsatta utveckling av onlineverksamheten.
Det kanadensiska företaget Hudson's Bay Company ökar sin närvaro i Europa och närmar sig allt mer Sveriges gränser.
Jysk vill inspirera sina kunder mer. Det är en av anledningarna att man nu skruvar på sitt butikskoncept. Som ett led i detta öppnar man nu också en pop up-butik i samarbete med bloggaren och inredaren Hanna Wessman i Stockholm.
Leveransalternativ blir allt viktigare i konkurrensen om e-handelskonsumenterna, enligt nya siffror från Postnord. Så mycket som var femte e-handelskonsument har under det senaste året avstått köp på grund av bristande valfrihet vid leverans.
Nu inleder Åhléns ett samarbete med Smoothie- och fresh food-kedjan Squeezed Up, som i sommar öppnar en bar på Åhléns City Stockholm.
För nionde året i rad utsågs handelns vinnare vid den stora handelsgalan Retail Awards på Münchenbryggeriet i Stockholm. Här är samtliga vinnare.