Sundbybergs stadskärneförening rekryterar

Sundbybergs stadskärneförening rekryterar

Katarina Törnell har utsetts till ny centrumledare och  Christina Blomberg är Sundbybergs stadskärneförenings nya ordförande.

Ny sajt samlar rabatterade modeartiklar

Ny sajt samlar rabatterade modeartiklar

En ny tjänst lanseras inom kort på den svenska marknaden. Sajten samlar rabatterade modeartiklar från olika nätbutiker till en och samma plats. Sortimentet består av 300 000 produkter.

Mumin poppar up på Åhléns

Mumin poppar up på Åhléns


Storsatsning på ny designeroutlet

Storsatsning på ny designeroutlet

Tre storstäder inom räckhåll och granne med några av Skandinaviens största turistmagneter. Det är förutsättningarna när en satsning på en ny designeroutlet nu inleds.  

Öppnar trottoarsalong på en kvadrat

Öppnar trottoarsalong på en kvadrat

I samband med Stockholm Pride 2017 lanserar Wella ”Take pride in your hair”. Som en del i kampanjen öppnar man en liten salong på trottoaren till en av Stockholms mest gångtrafikerade gator.

Handeln – en kamp utan tydlig vinnare

Handeln – en kamp utan tydlig vinnare

I dag läggs en ny rapport fram: Handelns betydelse – förr, nu och i framtiden. Rapportförfattarna menar att strukturomvandlingen inom handeln påskyndas av digitaliseringen – och att det inte finns någon tydlig vinnare.

Mobil automatisk och självkörande butik

Mobil automatisk och självkörande butik

Nu lanseras en automatisk, självkörande mobil butik. Bekvämlighet dragen till sin spets – nu kommer butiken till konsumenten. Konceptet testas nu och en bredare lansering väntar i höst.

Urban Deli öppnar hos Åhléns

Urban Deli öppnar hos Åhléns


Jan ny konsultchef på Pulsen Retail

Jan ny konsultchef på Pulsen Retail

Jan Näveri kommer tillbaka till Pulsen Retail och kliver in i rollen som konsultchef. Det är ytterligare ett led i Pulsenkoncernens satsning på retailområdet.

Storsatsning på hållbar konsumtion

Storsatsning på hållbar konsumtion

En storsatsning inleds nu på forskning om hållbar konsumtion. I projektet ingår företag som Ica, Max, Ikea och Hemtex. Med en budget på 45 miljoner kronor är målet att öka andelen hållbar konsumtion.