För femte året i rad är Apoteksgruppen huvudsponsor till Prostatacancerförbundets insamlingskampanj Mustaschkampen. Den 19 oktober skiftar därför Apoteksgruppen färg – från rosa till blått. Och hela ledningen ställer upp.
Lidl Sverige har rekryterat Malin Laurén som ny inköpsdirektör. Malin tillträdde tjänsten den 1 oktober, hon ingår numera även i ledningsgruppen.
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Apohem blir namnet på det nätapotek som startas av Axfood, Novax och e-handelsentreprenörerna bakom LensOn.
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”.
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Pernilla Tellberger tillträder under november som marknadsområdeschef för Handel hos Fastighets AB L E Lundberg. Pernilla, har tidigare arbetat som Leasing Portfolio Manager inom Unibail-Rodamco.
Fredells Byggvaruhus bjuder in till Fredellsdagarna, ett evenemang som hyllar kreativiteten och lyfter fram det moderna hantverket.
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.