Upplevelser ska rädda de fysiska butikerna, det verkar råda konsensus kring detta inom detaljhandeln. Men vad vill kunden egentligen ha? Det har kartlagts i en ny undersökning.
Millennials är fast i sociala medier. Det är ju sen gammalt. Trodde vi ja, nu visar en undersökning att de riktiga storanvändarna finns bland generation X. Så här når du dem.
Försäljningen av dagligvaror digitaliseras snabbare än vad som skett i andra branscher. Och för att lyckas med mat online finns sex nyckelfaktorer att hålla koll på.
Anledningen att kommunicera via Snapchat varierar. Det visar en ny kartläggning. Men ett syfte är att ta konsumenten vidare i köpprocessen.
Sex av tio kunder självscannar när de handlar i en livsmedelsbutik. Och självscanning ger återkommande kunder samt fler medlemmar till kundklubben. Det visar en undersökning.
Sju av tio svenskar är oroliga över säkerheten online. Förtroendet för detaljhandelsföretagens IT-säkerhet är oroväckande lågt. Det visar en ny undersökning.
Generation X, någon som kommer ihåg dem efter allt prat om millennials? Faktum är att det är en väldigt köpstark målgrupp. Om än lite nostalgisk.
Ica hade en väldigt stark inledning på året och ökade sin marknadsandel. I kategorin mode var Lindex den stora vinnaren. Detta enligt ett index som speglar försäljningen i realtid.