De är bäst på digitalisering i Norden

De är bäst på digitalisering i Norden

Telekom är den bransch som ligger längst fram inom digitalisering. Men tre detaljhandelsföretag utmärker sig på listan över de som lyckats bäst.

Täby Centrum stockholmarnas favorit

Täby Centrum stockholmarnas favorit

Täby Centrum återtar förstaplatsen som Stockholmarnas favoritcentrum. Utbudet av butiker men också centrumets trivsamhet och atmosfär har spelat avgörande roll när Stockholmarna betygssatt centrumet. Förra årets vinnare – Mall of Scandinavia – kommer på andraplats.

Psykologiska faktorer styr mer än pengar

Psykologiska faktorer styr mer än pengar

Psykologiska faktorer är mer avgörande än pengar för att människor ska ändra sitt beteende. Sociala normer är den enskilt största drivkraften, enligt professor Per Kristensson.

Så når du digitala generation Z

Så når du digitala generation Z

Det är en generation som fötts direkt in i den digitala tidsåldern. Trots detta föredrar de att handla i fysiska butiker, det visar en ny undersökning. Läs om studien – och åtta tips för hur du når generation Z.

Här finns handelns bästa kundklubbar

Här finns handelns bästa kundklubbar

Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.

Ge kunden kontroll – öka försäljningen

Ge kunden kontroll – öka försäljningen

Ögonkontakt och allt för ivrig service leder till minskad försäljning. Men kan du i stället ge kunden kontroll, då ökar den. Det visar flera studier.

Kunderna vill se ny teknik i butiken

Kunderna vill se ny teknik i butiken

Konsumenterna vill gärna se ny teknik i butikerna. En ny undersökning visar att de är väldigt positiva till bland annat digitala provrum, VR och pekskärmar.

Så vill millennials ha sina butiker

Så vill millennials ha sina butiker

Millennials gillar ordning och reda i butikerna. Det ska vara lätt att navigera och dessutom vill man gärna ha lite roligt när man shoppar. Här är sju viktiga ingredienser för att de ska trivas riktigt bra.

Var tredje konsument vill checka in i butik

Var tredje konsument vill checka in i butik

Konsumenter är positiva till tekniska lösningar som en del av shoppingen, en av tre kan tänka sig att checka in i butiken. Det visar en undersökning från Visma genomförd av Sifo.

Omnichannel ger ökat sälj och högre lojalitet

Omnichannel ger ökat sälj och högre lojalitet

Omnichannel leder till att kunderna spenderar mer, och dessutom blir man mer lojala. Det visar en undersökning bland 46 000 konsumenter. Samma studie visar också att tre av fyra använder flera kanaler när de shoppar.