För fjärde året i rad bjuder köpcentrumet in till gratis filmvisning. Under tio dagar visas film i en pop-up-biograf.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.
Bastard Burgers etablerar sig i dagarna på en för företaget ny marknad. Kedjans event är en viktig del av strategin för detta.
Inspirationen hämtades från Paris och Milano. Nu firar Nordstan i Göteborg 50 år och man gör det med ett tre dagar långt event.
Fokus ligger på samtal och inte främst politiska slagord när valet ges plats i köpcentrumet.
Årets mässa – som äger rum mitt i centrumet – erbjuder förutom utställningar även bland annat performancekonst, konstnärssamtal.
Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.
Under våren öppnar ett DIY-café hos Clas Ohlson. Syftet är att öka intresset för att reparera gamla och trasiga föremål.