This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.

Hit pekar e-handelstrenderna 2015

I slutet av 2014 uttalade sig tre VD:ar inom e-handeln om trender inför det kommande året. Nu stämmer vi av utvecklingen med ytterligare några röster från branschen: Patrik Müller, marknadschef på DIBS, och Jonni Harrius, Delivery Manager på Ateles. Hit pekar e-handelstrenderna efter halva 2015.

Här är de 25 mest innovativa företagen


Rekordsommar för secondhand-butiker

Sommaren är den period då det går bäst för landets secondhand-butiker. Regniga semesterdagar leder till rensning av garderober och fler gåvor till butikerna.

Modebutikerna till Stockholm Fashion District

Branschorganisationen Modebutikerna med 210 företag som medlemmar väljer att flytta sitt huvudkontor till Stockholm Fashion District, Nacka strand. Därmed adderas ytterligare en viktig aktör till Stockholms nya distrikt för modebranschen.

Maxi ökade mest

Försäljningen i de svenska Ica-butikerna steg med 3,0 procent i juli 2015 jämfört med motsvarande månad i fjol. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,4 procent.

Gina Tricot inleder hösten med vemodig pop

Butikskedjan Gina Tricot sjösätter nytt kommunikationskoncept tillsammans med Say Lou Lou. Den svensk-australiensiska duon har producerat en låt och en musikvideo för Gina Tricots kommande jeanskampanj.

Alibaba går in med drygt 4,6 miljarder dollar i Suning

Kinesiska e-handelsjätten Alibaba investerar 4,63 miljarder dollar i konsumentvaruföretaget Suning Commerce Group.

Bean Portal erbjuder kaffeprenumeration

Bean Portal presenterar nu sin nya prenumerationstjänst som erbjuder utvalt specialkaffe en gång i månaden.

Reebok och FACE Stockholm i samarbete

För hösten 2015 introducerar Nilson Shoes tre nya skomodeller från det unika samarbetet mellan Reebok och kosmetikföretaget FACE Stockholm.

Muji utvecklar sitt koncept

Den japanska kedjan Muji öppnar sin första butik med en egen extern entré i ett köpcentrum på den nordamerikanska marknaden, närmare bestämt i Stanford Shopping Center i Palo Alto. Samtidigt passar man på att utveckla koncept och sortiment.