Orkla Foods testar nu ett nytt sätt att möta konsumenten och slår upp portarna till "Vårt kök". Ambitionen är ett skapa en mötesplats som ska erbjuda inspiration, mat och en inblick i företagets kärnverksamhet.
Lager 157 flyttar in i Nacka Forum med ett helt nytt koncept Det är första gången kedjan öppnar en butik i köpcentrummiljö.
Tiendeo Sverige har lanserat en app för Apple Watch. Den använder Bluetooth-anslutningen mellan Apple Watch och iPhone, och visar via GPS-funktionen alla butiker i användarens närhet.
Försäljningsandelen uppgick till 9,2 procent. En ökning med 19,4 procent sedan året innan.
Ikea växer så det knakar i Kanada. Landschef Stefan Sjöstrand står nu inför en fördubbling av butiksbeståndet. Startskottet för expansionen har gått i Halifax.
Det kinesiska företaget DJI öppnar i mars en spektakulär flaggskeppsbutik i Seouls Hongdaedistrikt. Området är känt för sin levande konst- och indiescen och här har teknikföretaget valt att visa upp sina konsumentprodukter inom bland annat drönarteknik.
I dag presenterar Ekoweb statistik över försäljningen av ekologiskt för 2015, och City Gross är den kedja som ökar mest.
För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.
Starbucks stänger nu fyra enheter av konceptet Teavana, det vill säga kedjans tebarer. Men satsningen på te som kategori fortsätter.