Inet arrangerar festival i butiken

Inet arrangerar festival i butiken

Proffsen från världslagen Fnatic och NiP, den senaste VR-tekniken från HTC Vive, drönare och goodiebags. Aktiviteterna är många när Inet bjuder in till festival i butiken i Sisjön.

Konceptbutik vill tänja på gränser

Konceptbutik vill tänja på gränser


Fazer bygger varumärket med upplevelser

Fazer bygger varumärket med upplevelser

Här får besökaren titta, smaka och känna på bland annat riktiga kakaoträd, lära sig näringslära tillsammans med en robot och gå en virtuell rundtur i fabriken. Fazer bygger sitt varumärke med upplevelser.

Digital plattform för lokala producenter

Digital plattform för lokala producenter


Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Akademibokhandeln lanserar ny digital tjänst

Nu lanserar Akademibokhandeln en ny digital tjänst som gör det möjligt för kunden att via webbplatsen reservera böcker i kedjans butiker.

Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.

Egna varumärken kan ge lägre priser

Egna varumärken kan ge lägre priser


Lyko öppnar butik i Luleå

Lyko öppnar butik i Luleå

Den 14 oktober öppnar Lyko sin nordligaste butik i köpcentrumet Smedjan i centrala Luleå.

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.