Proffsen från världslagen Fnatic och NiP, den senaste VR-tekniken från HTC Vive, drönare och goodiebags. Aktiviteterna är många när Inet bjuder in till festival i butiken i Sisjön.
Här får besökaren titta, smaka och känna på bland annat riktiga kakaoträd, lära sig näringslära tillsammans med en robot och gå en virtuell rundtur i fabriken. Fazer bygger sitt varumärke med upplevelser.
Nu lanserar Akademibokhandeln en ny digital tjänst som gör det möjligt för kunden att via webbplatsen reservera böcker i kedjans butiker.
Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.
Den 14 oktober öppnar Lyko sin nordligaste butik i köpcentrumet Smedjan i centrala Luleå.
Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.
I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.