VR-betalningen förenklas till en huvudrörelse

VR-betalningen förenklas till en huvudrörelse

E-handelsföretaget Alibaba har tagit fram en betalningsmetod för virtuella miljöer. Bland annat experimenterar man med huvudrörelser och röstidentifikation. Allt för att förenkla flödet i köpprocessen.

Axfood nyinvesterar i solceller

Axfood nyinvesterar i solceller

"Närmast handlar det om vårt stora lager i Jordbro där vi planerar en anläggning som kan producera 100 000 kilowattimmar per år", säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood.

Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Den franska dagligvarukedjan Carrefour satsar nu på att revolutionera kassafunktionen i sina butiker. Med hjälp av en virtuell kö ska tiden i kassan minimeras. Projektet är en del av en större satsning på innovationer i butik.

Nytt handelsområde byggs i Torsby

Nytt handelsområde byggs i Torsby

Lagom till påsk ska det nya handelsområdet vid E45:an med tre butiker – Dollarstore, Jysk och Allsport stå klart. På sikt kan området komma att växa ytterligare.

Här flyttar bilfirman in i köpcentrumet

Här flyttar bilfirman in i köpcentrumet

Nu kan bilspekulanter besöka köpcentrumet för att titta på bilar och provköra när e-handlaren öppnar fysisk butik. "Vi tror att de traditionella bilhallarnas tid kan vara förbi."

Sushi Yama öppnar ny expressenhet

Sushi Yama öppnar ny expressenhet

Sushi Yama har öppnat sin 27:e restaurang, och det är också den andra expressenheten för kedjan.

Konverteringen av Siba har inletts

Konverteringen av Siba har inletts

Nu är omvandlingen av Sibas två första butiker till NetOnNet Lagershopar genomförd. Det är Sibas butiker i Växjö och Västerås som i dag öppnar i ny skrud.

City Gross första Svanenmärka kedjan

City Gross första Svanenmärka kedjan

Nordisk Miljömärkning har skärpt sina krav för dagligvaruhandeln i Norden. City Gross är enligt ett pressmeddelande först med att ha både logistiken och butikerna godkända.

Från slitet centrum till urban plats för möten

Från slitet centrum till urban plats för möten

Efter några tuffa år har köpcentrumet genomgått en större renovering. Med vågade arkitektoniska grepp och en utpräglad hållbarhetsstrategi har det slitna förortscentrumet förvandlats till en urban plats för umgänge och shopping.

Samarbetet skapar multitillväxt för Habitat

Samarbetet skapar multitillväxt för Habitat

Att tre tunga varumärken går samman och kompletterar varandras utbud ska driva försäljning i flera kanaler. För dagligvarukedjan, där samarbetet ryms, har sortimentet helt plötsligt växt till 90 000 artiklar.