Litium och Loop54 ingår ett strategiskt partnerskap och integrerar Loop54’s söktjänst med Litiums e-handelsplattform och branschpaketeringen Litium Accelerator.
När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.
Brittiska Shop Direct menar sig nu ha lanserat detaljhandelns första fullt ut individanpassade hemsida. Algoritmer och big data gör det möjligt att i dagsläget presentera butiken i 1,2 miljoner olika versioner.
Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".
300 danska webbutiker har anslutit sig till MobilePay Online.
En digital spegel lanseras nu på den svenska marknaden. Spegeln tillför en ny dimension vid butiksbesöket, en tidsfördröjning ger kunden en 360-gradersvy vid provning. Eftersom spegeln har en tidsfördröjning på ett par sekunder, så får kunden även en vy från baksidan samt en rörelsevy.