Sex trender från Connect & Collaborate

 

På ett välbesökt seminarium presenterade varumärkes- och designbyrån Bas i dag sex trender, detta när Connect & Collaborate hölls på Summit i Stockholm. Evenemanget var ett samarbete med tidningen Dagens Handel. Här är trenderna.   1. Connect to collabroate Företag blir mer personliga och skapar nära relationer med sina kunder. Så bra att man får dåligt … (läs mer)




6 tekniska utmaningar för detaljhandeln

 

Utvecklingen inom den moderna detaljhandeln går fortare för var dag. Nu har den accelererat ytterligare – med e- och m-handel som drivs av en hög teknisk innovationsnivå. Här är några av de största tekniska utmaningarna som väntar. Blixtsnabba leveranser Kunden vill ha produkten nu! I takt med att de ledande kedjorna presenterar lösningar på leverans samma dag … (läs mer)




Coop testar beacon-teknik

 

Under två veckor i augusti testas den trådlösa bluetooth-tekniken vid Coop Centralen i Stockholm. Kunder som rör sig inom området för ”sändaren” får exklusiva erbjudanden i sin mobil. För att kunna ta del av dessa erbjudanden krävs att kunden har laddat hem Coop-appen och aktiverat funktionen. – Detta är definitivt en intressant kanal för att säkerställa … (läs mer)




Drygt 100 butiker i gemensam satsning på Beacon-teknik

 

Allt mer pigga Regent Street i London är ett av de första handelsområdena som gör en större satsning på Beacon-tekniken. Drygt 100 butiker deltar. Med hjälp av den bluetooth-baserade tekniken kommer handelsdistriktet kunna skicka individanpassade budskap till konsumenter som rör sig i området. Appen som har tagits fram på initiativ  av The Crown Estate kommunicerar med … (läs mer)