Pricer vann pris för bästa upplevelse

Pricer vann pris för bästa upplevelse

Pricer tog i går kväll emot priset för bästa kundupplevelse på Paris Retail Awards. Man gjorde det för sin snabbsöks-kiosk för produktlokalisering som installerats i flera butiker hos ledande detaljhandelskedjor runt om i Frankrike.

Årets bästa upplevelse – en rink i butiken

Årets bästa upplevelse – en rink i butiken

Under devisen "passform, kunskap och upplevelse" tar man retailupplevelsen till en ny nivå. Här erbjuds kunderna personalisering – och en ishockeyrink att prova produkterna på. Nu har konceptet utsetts till årets bästa.

Här öppnar Zara på en ny marknad

Här öppnar Zara på en ny marknad

Nu ger sig Zara in på en ny marknad. Den första butiken är drygt 2 000 kvadratmeter stor och förbrukar 30 procent mindre energi än en genomsnittlig butik.

Bli stjärnkock för en kväll i heta Shoreditch

Bli stjärnkock för en kväll i heta Shoreditch


Kedja sänker priset med tolv procent

Kedja sänker priset med tolv procent

Lågprisaktörer har gjort tillvaron tuff för traditionella matkedjor i Storbritannien. Nu sänker kedjan Morrisons priserna för att möta konkurrensen.

Världspremiär för nyskapande matkoncept

Världspremiär för nyskapande matkoncept

Handelstrender kan i dag, som första publikation i världen, visa bilder på detta nyskapande butikskoncept. Det är ett mainstreamformat för välbeställda, och med en lugn butiksmiljö vill man få kunderna att stanna längre. Succén är redan ett faktum.

Euroshop fokuserar på upplevelser

Euroshop fokuserar på upplevelser

Den internationella detaljhandeln samlas i mars i Düsseldorf för den 19:e upplagan av Euroshop. Från och med i år är mässan indelad efter sju olika upplevelsedimensioner.

Så ser Foot Lockers nya koncept ut

Så ser Foot Lockers nya koncept ut

Foot Locker har öppnat ett nytt flaggskepp med ett uppdaterat butikskoncept. Bland nyheterna finns ett helt nytt sätt att dela in produkterna, samt fyra shop-in-shops.

Garaget som konceptbutik

Garaget som konceptbutik

Han går sina egna vägar. Efter att ha skapat en butik i ett bostadshus från 70-talet var det dags för ett nytt projekt. I ett parkeringsgarage av betong erbjuder hans nya konceptbutik det absolut senaste inom mode, skönhet och livsstil.

Zara nyöppnar flaggskepp

Zara nyöppnar flaggskepp

Modekedjan Zara har nyöppnat sitt flaggskepp i Antwerpen efter att butiken har genomgått en större förändring. Skönhet och hållbarhet har varit ledord.