Clas Ohlson tar ställning tillsammans med ECPAT

Clas Ohlson tar tydligt ställning mot barnsexhandeln genom att inleda ett samarbete med ECPAT Sverige.

Digitala upplevelser i världens största Disney Store


Klassisk skivbutik gör comeback på nätet

Den klassiska skivbutiken HMV gör en nysatsning på nätet. Nu blir det möjligt för konsumenter att onlinehandla från butiken för första gången sedan den kollapsade.

Starbucks och Spotify ekosystem

Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotify

Ikea testar click & collect i nytt koncept


New Balance finansierar egen station

Varumärket New Balance är mest kända för sina skor. Hittills. Nu skapar företaget även uppmärksamhet genom att finansiera kollektivtrafiken i Boston.

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.

Nilson Shoes jobbar barfota

Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.

”Online till offline” för Alibaba

E-handelsföretaget Alibaba satsar nu på hälso- och sjukvårdsprodukter – med supersnabb leverans. Inom tre timmar ska kunden ha de beställda varorna.

Här blir Youtube-showen e-butik

Wayfair skapar nu i samarbete med YouTube-kanalen Kin Community en serie om inredning som är klickbar, och därmed också shoppingbar.