Media Markt bäddar för dynamisk prissättning

Media Markt bäddar för dynamisk prissättning

Dynamisk prissättning är en av de tekniska utmaningar den fysiska butiken står inför. För att lyckas följa svängningar i prisnivåer i realtid krävs en digitalisering av processen. Media Markt tar nu ett steg i den riktningen.

Här öppnar Luleås nya leksaksbutik


Hunkemöller siktar på 50 butiker

Hunkemöller siktar på 50 butiker

Underklädesmärket Hunkemöller har i nuläget 700 butiker i världen. Störst är kedjan i Nederländerna, Belgien och Tyskland. Nu siktar man på att växa i Skandinavien.

Wonderboo erbjuder hundpassning

Wonderboo erbjuder hundpassning

DogBuddy och Wonderboo introducerar ny hundpassningstjänst där Wonderboos butik på Norrmalmstorg kommer att fungera som en upphämtning och- avlämningsplats för hundar.

Svenskt Tenn öppnar uteservering

Svenskt Tenn öppnar uteservering

Den 1 juni öppnar Svenskt Tenns tesalong en liten uteservering framför butiken på Strandvägen.

Premiär för Sveriges första flower truck

Premiär för Sveriges första flower truck


Nypremiär för Himla Concept Store

Nypremiär för Himla Concept Store

Inredningsbutiken Himla Concept Store utökar i Täby

Aktivitetstrenden fortsatt stark

Trenden med aktiviteter och lekland i detaljhandeln växer sig allt starkare. I höst slår företaget Bounce upp sin 4 300 kvadratmeter stora trampolinpark i Kungens Kurva utanför Stockholm.

Champagnebar hos Ica

Champagnebar hos Ica


Personaliserad omnichannel hos Barneys

Personaliserad omnichannel hos Barneys

De är kända för sina tjusiga butiker, höga servicenivå och utpräglade modekänsla. Men nu tar Barneys New York nästa snäpp på upplevelsestegen, och man gör det med teknikens hjälp.