Svenskt Tenn har utvecklat sin webb för att den mer ska spegla upplevelsen av ett butiksbesök. Satsningen går hand i hand med den övergripande missionen.
Kedjan flyttar sin butik i centrala Uppsala. Den nuvarande butiken i Forumgallerian stänger vid samma tidpunkt.
När Sverige möter Holland på Friends Arena i kväll står ett danskt start up-företag för tekniken bakom försäljningen. Via ett molnbaserat kassa och POS-system sköts totalt 350 kassor. Under en konsert med Coldplay i somras genomfördes 20 transaktioner i sekunden.
Lågprisaktörer har gjort tillvaron tuff för traditionella matkedjor i Storbritannien. Nu sänker kedjan Morrisons priserna för att möta konkurrensen.
Ledande omnichannelaktörer och e-handlare testar en ny plattform för personalisering. Tekniken förändrar hur vi shoppar, online och i fysiska butiker.
Den internationella detaljhandeln samlas i mars i Düsseldorf för den 19:e upplagan av Euroshop. Från och med i år är mässan indelad efter sju olika upplevelsedimensioner.
Svenska prints ska nu säljas av Fotografiska museet på nätet. E-butiken har döpts till F-edition och ambitionen är att göra konsten mer tillgänglig.
Nu har finalisterna utsetts i de 20 kategorierna på årets Dagligvarugala. Vinnarna presenteras på Waterfront Congress Center i Stockholm den 29 september.
I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.