Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.

Köpcentrum skräddarsydde ljudlandskap

Köpcentrum skräddarsydde ljudlandskap

I de allmänna utrymmena i köpcentret, i parkeringshuset och på toaletteerna hördes ljudeffekter som skapats speciellt för centrumet. Var och ett av dem anpassade för respektive rum.

Festival och utsikt på ny rooftop

Festival och utsikt på ny rooftop

Nu är en ny takpark i kvarteret Urban Escape invigd. Mitt i centrala Stockholm erbjuder man milsvid utsikt och en helt ny stadsupplevelse på 1 200 kvadratmeter.

Rachel säljer hypade konceptet Story

Rachel säljer hypade konceptet Story

Konceptet Story har varit synonymt med kuraterat sortiment och engagerande kundupplevelser. Nu köper Macy's konceptet, och grundaren Rachel Shechtman anlitas för att utveckla nya upplevelser.

HEADS UP: Primark gör som Amazon

HEADS UP: Primark gör som Amazon

Kvinnan på tunnelbanan har ett par välfyllda papperspåsar från Primark vid sina fötter. Två klisterlappar håller ihop dess kanter. Det är där och då det blir tydligt att kedjan har samma strategi som Amazon.

Här är Amazons vinnande strategi

Här är Amazons vinnande strategi

Bakom Amazons framgång finns en mycket enkel modell som kan appliceras även av andra aktörer. Tungt meriterade professor Barbara Kahn har skrivit en bok om hur man blir en vinnare i tider av ständig innovation. Här är hennes tyngsta råd.

En studie av lyx på Selfridges

En studie av lyx på Selfridges

LYX ANNO 2018. Selfridges har gjort sin första reklamfilm på 40 år, och det är dessutom den första för bio. Den kommer att visas i London, Manchester och Birmingham under de kommande fem veckorna.

Sju steg för relevans hos konsumenten

Sju steg för relevans hos konsumenten

När Amazon ständigt höjer ribban och konsumenterna förväntar sig allt mer är det helt fel tid att vara medioker och tråkig. Här är sju punkter som hjälper dig att vara relevant för konsumenterna.

Zara vässar kundupplevelsen med RFID

Zara vässar kundupplevelsen med RFID

Spanska modekoncernen Inditex inför en lösning för RFID-märkning i samtliga sina butiker. Tusentals Zara-butiker använder redan tekniken. Företagets RFID-ansvariga berättar om de största fördelarna. 

”Bästa upplevelsen vinner”

”Bästa upplevelsen vinner”

Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.