Upplevelsen i fokus i kundernas butik

 

Kunderna har fått tycka till och komma med önskemål, nu öppnar butiken i ny skepnad. ”Ovanligt med en sådan otroligt omfattande kundundersökning”, säger butikschefen. 

Under vintern som gick tillfrågades ett stort antal boende i området om hur de ville att deras matbutik skulle se ut. Nu nyöppnar Hemköp i Näsbypark Centrum, ombyggd efter kundernas önskemål.

Fokus på färskvaror och upplevelser

Man gör det med den service och utbud som efterfrågats. Bland annat ett större fokus på färskvaror, ekologiskt och hållbarhet. En butik där kundupplevelsen ska stå i centrum.

– Jag har jobbat i den här branschen i 30 år och det är mig veterligen ganska ovanligt att man gör en sån otroligt omfattande kundundersökning innan man bygger om en butik. Våra kunder har verkligen fått vara med och påverka butikens nya utseende och inriktning, säger Robert Tingåker, butikschef, Hemköp Näsbypark.


Läs även: Bra butiksupplevelser driver försäljning


På kundernas önskelista hittade man förutom ett väl varierat varuutbud att miljön i butiken ska stimulera, inspirera och vara lättnavigerad. Något man lagt stor vikt vid både i budget och utförande.

Utökat ekologiskt sortiment

Den nya butiken erbjuder bland annat större frukt och grönt-avdelning, mer utbud av vegetariska och ekologiska varor, bättre to-go sortiment, separat postkassa och snabbkassor för kortare kassaköer.

– Våra gamla kunder kommer förvisso känna igen sig men ändå märka en kraftig skillnad och förhoppningsvis får vi också nya besökare som upptäcker ”kundernas butik”, säger Robert Tingåker.

Hemköp Näsbypark ägs och drivs av familjeföretaget Sabis.

(Foto: Sabis)