Så kan fysiska butiker använda AI

Så kan fysiska butiker använda AI

E-handelns förmåga att samla och analysera kunddata medför stora konkurrensfördelar. Men ny teknik som artificiell intelligens kan också användas av fysiska butiker. Här är tre exempel. 

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Nya Beauty Hub sätter kunden i fokus

Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.

Sex trender formar framtidens retail

Sex trender formar framtidens retail

Detaljhandeln vaknar nu upp till en helt ny värld där förändring är det nya konstanta. Konsumentens förväntningar och den snabba teknikutvecklingen bidrar till att skapa den nya tidens retail. Här är sex tunga trender du behöver ha koll på. 

Bättre kundkontakter med visuell IVR

Bättre kundkontakter med visuell IVR

Kundernas upplevelse av kontakten med kundtjänst påverkar såväl kundnöjdhet som livstidsvärde. En ny undersökning lyfter fram vad som gör upplevelsen bättre under kundresan, bland annat visuell IVR.

Deadpool dyker upp i augmented reality

Deadpool dyker upp i augmented reality

Inför premiären av uppföljaren till första succéfilmen dyker Deadpool upp i AR-form hos kedjan. Nya upplevelser låses upp varje vecka för att locka fans till butiken ofta.

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

Virgin tar upplevelsen till nya höjder

Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Nya kundupplevelser i klassisk byggnad

Ska du åka till London? Då är det absolut läge för ett besök i allt hetare Covent Garden. Den här butiken erbjuder en upplevelse utöver det vanliga – i en klassisk byggnad. 

Årets fem tyngsta techtrender

Årets fem tyngsta techtrender

Den differentierad kundupplevelsen står i fokus när detaljhandeln nu gör tunga investeringar i ny digital teknik. Här är fem IT-trender.

Personalen checkar ut kunden i butiken

Personalen checkar ut kunden i butiken

Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

Se H&M:s röststyrda butiksspegel

INNOVATION. Modekedjan H&M har tagit fram en interaktiv och röststyrd spegel. Den digitala spegeln finns i kedjans allra största butik, vid Times Square i New York.