Julmånaden visade en stark tillväxt för försäljningen av dagligvaror online. Även helåret visar att mat på nätet fortsätter att vara en raket inom onlinehandeln.
Arbetsmiljöverket har en pågående inspektionsinsats riktad mot e-handeln. Nu riktar man in sig på lagerarbete och hantering av paket.
I början av sommaren kommer produkter inom samtliga Lindex affärsområden – damkläder, barnkläder och underkläder – göras tillgängliga på Zalando.
D-Award utser det e-handelsföretag som har bidragit mest till att utveckla den digitala handeln. De nominerade är Skincity, Sneakersnstuff och Pierce.
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Många äldre upplever risker kopplade till att handla på nätet, men trots det är e-handeln populär bland landets seniorer.
Axfoods egna nätapotek Apohem tar ett större grepp om kundernas hälsa och välmående. Man gör det med en ny sajt och ny varumärkesplattform.
E-handelsplattformen vill göra det lättare för alla som vill komma i gång med e-handel. Därför lanserar man i dagarna en möjlighet att finansiera sin satsning.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Fri frakt smäller fortfarande högst – men förväntningarna på snabbhet höjs ständigt. Här är fem sätt detaljhandeln vässar sin fulfillment med under 2020.