Dagen då julhandeln peakar online

Dagen då julhandeln peakar online


Var femte svensk har e-handlat mat

Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.

Dammtussen.se satsar på ny plattform

Nu har företaget lanserat en ny e-butik som har tagits fram tillsammans med Askås. Förutom en moderniserad och responsiv design har flera nya funktioner utvecklats för att förbättra användarupplevelsen.

Weekday nominerad för digital pop up

Weekday nominerad för digital pop up


Ikea siktar på fem miljarder euro online

Ikea siktar på fem miljarder euro online


Cross Device – vägen till köp går via fler enheter

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter


Kökets favoriter erbjuder ny shoppingupplevelse

Kökets favoriter erbjuder ny shoppingupplevelse


”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.

”Förbered e-butiken för julhandeln”

”Förbered e-butiken för julhandeln”

Svarstid är pengar. Det menar dagens gästkrönikör Sven Hammar, VD för Apica som specialiserat sig på prestandaoptimering av webb- och mobila applikationer (till exempel e-handelsplattformar). Sven Hammar delar här med sig av sina tio bästa tips för framgång under julhandeln på nätet.

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

Jetshop lanserar en ny affärsmodell för e-handel som riktar sig till större e- och detaljhandlare. Lösningen bygger på att kapacitet och investering anpassas efter försäljningsutvecklingen.