Coop genomgår en stor förändringsprocess som bygger på den affärsstrategi som beslutades för ett knappt år sedan. En central del i planen innebär att man under en treårsperiod investerar drygt en miljard i sitt butiksnätverk och ställer om butikerna till tre olika format – Stora Coop, Coop och Lilla Coop.
Coop Konsum Håstenshallen och Coop Forum i Varberg kan få pris när dagligvarubutikernas bästa avdelningar ska utses.
Nu även i Sverige – de fula frukternas revansch. Coop satsar på utstötta frukter och grönsaker.
Ekomatcentrum har inventerat livsmedelsbutiker.
Coop är branschledande inom hållbarhet. Kampanjen #ekolöftet har utsetts till Årets mest hållbara och varumärkesbyggande kampanj.
Efter flera år av förluster visar KF-koncernen svarta siffror.
Coop ska öppna en ny butik i Jönköping. Butiken som ska ligga på Lantmätargränd i kvarteret Atollen öppnar på onsdag.