”Det största misstaget jag gjorde var att testa allt”

Testa inte hej vilt. Se till att du har en hypotes först. Det var Michael Agaards budskap under Conversion Jam.

”Världen förändras, och vi försöker springa efter”


Lidl satsar mer på färskvaror

Kyl- och fryslagren anpassas till Lidls allt större utbud av färskvaror men också till att öppna fler butiker i södra Sverige.

Lidl vann reklampris

Lidl tävlade med den uppmärksammade satsningen kring den tillfälliga krogen Dill.

Erik Modig: Engagera hela hjärnan i köpbeslutet

Vill du påverka köpbeslutet? Då gäller det att påverka både den medvetna och den omedvetna delen av hjärnan.

Synsam öppnar ny butik

Optikkedjan Synsam öppnar sin första butik i Stokholmsförorten Jakobsberg.

H&M:s försäljning över förväntan

H&M-koncernens omsättning, inklusive moms, ökade med 8 procent i lokala valutor under september.

9 av 10 butikschefer tror på ökad försäljning

Nio av tio butikschefer inom elektronikbranschen tror på ökad försäljning under det närmsta halvåret.

Swedols försäljnings september 2014

Försäljningen i september uppgick till 119,7 Mkr (119,0), en ökning med 0,6% jämfört med motsvarande period föregående år. Det totala antalet butiker uppgick per den sista september 2014 till 47 (47). Distanshandeln uppgick till 13,1 Mkr (15,7). Den totala försäljningen för räkenskapsårets första nio månader (januari – september 2014) ökade med 1,7 % till 985,1 Mkr (969,0).

Jula lanserar nya sortiment

I den nya Julakatalogen presenteras tre för kedjan helt nya sortiment, Inomhusbelysning, Kläder för barn och det nya varumärket ”Viva Scandinavia”.