Ikea siktar på fem miljarder euro online


Så mogen är handeln för Omnichannel

Vartannat detaljhandelsföretag ger sina kunder möjlighet att se lagerstatus online. Och 84 procent ger registrerade kunder möjligheten att se varor som lagts i varukorgen i flera olika plattformar. Här är en statuscheck på branschens mognad gällande omnichannel.

Cross Device – vägen till köp går via fler enheter


Rebecca och Fiona bjöd på försmak

Rebecca och Fiona bjöd på försmak

Så här såg det ut nyligen när Mall of Scandinavia gav en försmak av vad som väntar Stockholm när Nordens största köpcentrum invigs den 12 november. Med UnexpectedBox fick besökarna ta del av den lustfyllda och oväntade upplevelse som Mall of Scandinavia vill ge sina besökare.

Team Sportia växer med nya butiker

Landets tredje största sportkedja växer nu med ytterligare två butiker – en i Kristianstad och en i Nynäshamn.

Stadium Ski expanderar till Finland

Stadium Ski expanderar till Finland


Spirit Halloween: ”Vi är som en militär operation”

Spirit Halloween öppnar inte mindre än 1 150 pop up-butiker i USA inför Halloween. Själva liknar man sig vid en militär operation när butiker och varor ska rullas ut.

Birchbox lanserar eget varumärke


Cityhandeln i Östersund ska vässas


Nytt butikskoncept för Eton