Efter ett lyckat pilotprojekt under hösten 2015 skalar Lindex, i samarbete med QuizRR, upp satsningen på att utbilda textilarbetare i deras rättigheter.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
I sommar öppnar Morakniv och dalahästtillverkarna Nils Olsson Hemslöjd en gemensam Concept store.
Dagligvarukedjan Metro Cash & Carry i Tyskland har tagit begreppet närproducerat till en helt ny nivå. I Berlin odlar man kryddor och grönsaker inne i en av sina butiker.
Alaska Fastigheter hyr ut 4 500 kvadratmeter till Sportshopen som öppnar sin första butik i Göteborgsområdet.
Brittiska dagligvarukedjan Waitrose öppnar en ny Little Waitrose i ett helt nytt flaggskeppskontor. I och med den nya butiken blir man först ut av de stora aktörerna med en helt kontantlös butik.
Andy’s Lekland öppnar i Valbo utanför Gävle. Konceptet innehåller ett "kvarter" tillägnat skapande och lärande. Vid årsskiftet slås dörrarna upp till det 4 000 kvadratmeter stora leklandet som inom kort börjar byggas.