Mio öppnar i slutet av 2016 en butik i Malmö City, vilket då blir varuhus nummer 70 för varumärket. Innan dess kommer man dessutom öppna i Kungsbacka och Ängelholm.
Nu inleder de svenska techföretagen Wrapp och PinMeTo ett samarbete. Tillsammans ska företagen erbjuda mer områdesspecifika och bättre rewards för sina köp.
Med ett rikstäckande serviceteam bestående av utbildade tekniker vill Granngården kunna hjälpa trädgårdsfantaster. Grannhjälpen är en tjänst som hjälper till med en del av de mindre roliga sysslorna som kommer med en trädgård.
Hur ändrar man konsumenters beteende? Det var en av utmaningarna för 55 studenter under JIBS Entrepreneurship Challenge.
Nu flyttar äventyret in i stadskärnan. Prison Island öppnar i Västerås city och tillför därmed en ny dimension i mixen av shopping och nöjen.
Coop och Gastrofy har inlett ett samarbete för att ta fram en smart matkasse baserad på en intelligent inköpslista, som minimerar svinn.
Efter ett lyckat pilotprojekt under hösten 2015 skalar Lindex, i samarbete med QuizRR, upp satsningen på att utbilda textilarbetare i deras rättigheter.
Peak Performance ger målgruppen i uppdrag att hitta företagets virtuella pop up-butiker. De placeras på utvalda vackra platser vid solens upp- och nedgång, och den som slutför utmaningen har chansen att välja fritt i Peak Performance virtuella pop up-butik.
I sommar öppnar Morakniv och dalahästtillverkarna Nils Olsson Hemslöjd en gemensam Concept store.