Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Här öppnar Starbucks sin första Pickup Store i USA. Läge för studiebesök i samband med NRF Retail's Big Show.
Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
Tekniken möjliggör för e-handlare att förflytta ”live video shopping” från sociala medier till egna plattformar. För NA-KD är det premiär – Monki har redan testat kanalen i Kina.
Kedjan testar nu ett koncept som helt och hållet riktar sig till kunder som beställer via mobilen. Inspirationen till konceptet kommer från experiment i Kina.
Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer. Det är några av resultaten i en ny kartläggning av e-handeln i Sverige.
Det finns stor digital potential i den fysiska butikens medarbetare. En ny tjänst som snabbt gått från startup till bred lansering kopplar samman e-handel och butiksteamet.
En rapport visar hur stor andel som handlar via mobila enheter. Den placerar Sverige på andra plats och alla nordiska länder hamnar på topp-tio i världen.
Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.
Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.