E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

E-dagligvaror ökar framförallt bland äldre

I E-barometern för det första kvartalet 2020 konstateras att dagligvaror är en av de delbranscher som ökat mest under coronapandemin.

Cdon i samarbete med Innerstaden Göteborg

Cdon i samarbete med Innerstaden Göteborg

Marknadsplatsen Cdon och Innerstaden Göteborg lanserar en lösning som ska stötta försäljningen i fysiska butiker.

Röda Korset öppnar webbshop

Röda Korset öppnar webbshop

Trenden är tydlig, second hand säljs allt mer online. ”Genom näthandel når vi en större målgrupp, vi får hela Sverige som marknad”.

”Efterfrågan på digitaliserad affär ökar”

”Efterfrågan på digitaliserad affär ökar”

I höst öppnar Zalando sin plattform för svenska butiker. ”Vi ser en ökad efterfrågan från handlare att digitalisera”, säger Kenneth Melchior.

Afound växer digitalt i Europa

Afound växer digitalt i Europa

Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.

Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

Fysiska butiker gör mat på nätet lönsamt

Efter pandemin krävs samverkan för att dagligvaror på nätet ska fortsätta att lyfta. En ny studie pekar på att fysiska butiker är avgörande för lönsamheten.

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Snabbväxande TikTok testar ”köpknapp”

Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.

Coronapandemin förändrar butikens roll

Coronapandemin förändrar butikens roll

COVID-19 har påskyndat e-handelns utveckling, men även den fysiska butikens roll förändras. Vänta er ombytta roller när ”the last mile” flyttar in i butiken.

NA-KD stöttar kreativa krafter under krisen

NA-KD stöttar kreativa krafter under krisen

NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.

Klädmärke ställer om till livestreaming

Klädmärke ställer om till livestreaming

Varumärket har med anledning av Covid‑19 ställt om försäljningen från personliga möten till liveshopping. ”Vår affärsmodell kommer sannolikt att påverkas”.