Jysk har nu lanserat Store Concept 3.0. Att öppna butiken var ett enkelt beslut att fatta – men det krävde en hel del arbete i praktiken, konstaterar man
Butiken präglas av lokalens historia som garage med stora ytor och låg takhöjd. Följ med på en inspirerande rundtur med visual merchandising på hög nivå!
Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.
Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.
Uppdaterade digitala ytor på strategiskt placerade platser i butiken gör att Preem kan kommunicera ”rätt innehåll, för rätt målgrupp, vid rätt tid på dagen”.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Inspirationen kommer från en svunnen tid då man gärna gjorde en road trip. Tester pågår och efter finjusteringar ska det nya konceptet lanseras på bred front.
Kedjan öppnar en gör det själv-portal där varumärken ska kunna öka sin digitala närvaro.
Nyligen dök Beatles upp i en egen pop up-butik laddad med upplevelser och merchandise. Här bjöds på färgstarka exponeringar och instavänliga dekorer.
Nu öppnar kedjan sin tredje flaggskeppsbutik. I ett samarbete med en designstudio har man skapat ett butikskoncept baserat på upcycling.