Modekunder vill se mer teknik i butik

Modekunder vill se mer teknik i butik

Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.

Monteringstjänst ger e-kunden bra start

Monteringstjänst ger e-kunden bra start

”Vi vill vara exakt där kunden vill att vi ska vara. Det vill säga online, i butik eller till och med i hemmet”.

Dagligvarukedja automatiserar varuutlämning

Dagligvarukedja automatiserar varuutlämning

En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.

Snabbare varuplock med augmented reality

Snabbare varuplock med augmented reality

Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.

Mobilt showroom stärker kundrelationer

Mobilt showroom stärker kundrelationer

Intresserade kan boka ett besök av företagets rullande showroom. Syftet är att skapa långsiktiga kundrelationer.

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Upplevelsezoner i nya tidens köpcentrum

Nytt koncept erbjuder ett 30-tal upplevelsezoner och ultrasnabba hemleveranser på 40 000 kvadratmeter.

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen satsar på storstad och omnikanal

Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Hösten 2021 – detaljhandelns tyngsta trender

Detaljhandeln befinner sig i en helt ny fas där mycket är i förändring. Handelstrender har sammanställt de mest angelägna trenderna som just nu bidrar till att forma framtidens detaljhandel.