Galleriques arrangerar designfestival

Galleriques arrangerar designfestival

Galleriques är en marknadsplats online för ny design som förenar formgivare och designentusiaster. Helgen 16–17 september arrangerar företaget en designmarknad i Stockholm.

Ägarna flyttar in i designbutiken

Ägarna flyttar in i designbutiken

Designvarumärket öppnar en pop up i centrala Stockholm. Ägarna är måna om att företaget blir en del av kundernas vardag – därför väljer man också att flytta in i butiken.

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Levi’s satsar på chatbots och personalisering

Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser. 

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

Audi mixar on- och offline med Virtual Reality

I helgen invigdes Audis första anläggning med Virtual Reality-försäljning. För varumärket var detta ytterligare ett steg i strategin att koppla samman de fysiska bilhallarna med onlinevärldens styrkor.

Sociala medier och influencers lyfter eventet

Sociala medier och influencers lyfter eventet

När Zalando arrangerar Bread & Butter räknar man med cirka 30 000 besökare. Men räckvidden är långt mycket större än så tack vare sociala medier och inbjudna influencers. 

Early adopters mycket positiva till v-handel

Early adopters mycket positiva till v-handel

V-handel tilltalar verkligen konsumenter som är tidiga att testa nya företeelser. Åtta av tio vill gärna shoppa med en adderad dimension av virtuell verklighet. Det visar en färsk undersökning. 

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Nytt forum för personaliserade samtal i realtid

Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Så räddas butiken – enligt handlarna själva

Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.

Bibliotek flyttade in i köpcentrum

Bibliotek flyttade in i köpcentrum

Besökssiffrorna i köpcentrumet har minskat sedan några år. Den trenden hoppas man nu vända med detta spektakulära bibliotek. Här erbjuder man 200 sittplatser, läsning och kulturella evenemang.