Nike personaliserar produkten på 90 minuter

Nike personaliserar produkten på 90 minuter

"Det tar oftast längre tid för kunden att hitta idén än för oss att tillverka skon". Nike introducerar nu ett nytt och mycket snabbt system för personalisering i butik.

Utställning visar modeikoner utskrivna i 3D

Utställning visar modeikoner utskrivna i 3D

Nu kan du se den långbrättade hatten, cocktialkänningen, stilettklackarna och flugan i ny form. I utställningen Artificiella ikoner har NK återskapat några av modehistoriens mest ikoniska plagg med hjälp av 3D-skrivare.

Framtidens butik en mötesplats med tjänster

Framtidens butik en mötesplats med tjänster

Framtidens butik är en plats för möten där man träffas och umgås. Här finns inga hyllor fyllda med produkter, i stället erbjuder man personaliserade tjänster. Framtid förresten – den öppnar den 3:e oktober.

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

I praktiken är det en högteknologisk servicebutik med ultrasnabb leverans inom två minuter. Men det är också ett tecken på att Amazons fortsätter sin storsatsning på lojalitetsprogrammet Prime. 

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

”Augmented Reality förändrar spelplanen”

Ikea lanserar inom kort en helt ny Augmented Reality–applikation. AR och VR kommer nu att förändra spelplanen snabbt, menar Michaels Valdsgaard på Ikea Systems.

Butikspersonal pratar mer – men säljer mindre

Butikspersonal pratar mer – men säljer mindre

Personalen har blivit bättre på att ta kontakt och prata med kunderna om deras behov. Men man har trots detta inte lyckats sälja mer i slutändan. Det visar en ny mystery shopper-undersökning.

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

K-märkt patisserie ny mötesplats i bokhandeln

K-märkt patisserie och bageri öppnar till hösten i Akademibokhandelns flaggskeppsbutik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm. Butikens cafédel ska bli en mötesplats för såväl matintresserade gäster som bokintresserade kunder.

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Konsumenterna vill ha mänsklig kontakt

Intresset för ny teknik och obemannade automatiska butiker är stort. Men faktum kvarstår: konsumenterna vill ha mänsklig kontakt när de shoppar. Det visar en ny undersökning.

Nu lanseras Alipay i de nordiska länderna

Nu lanseras Alipay i de nordiska länderna

Kinas ledande tjänst för betalningar online, Alipay, har nu lanserats i Norge – med sikte inställt även på hela Norden. Satsningen är ett sätt att utveckla kinesiska turisters shoppingupplevelse.

Stort e-sportevent hos Kungsmässan

Stort e-sportevent hos Kungsmässan

Den 9–10 september finns chansen för gemene man att se vad e-sport egentligen handlar om. Då arrangerar köpcentrumet Kungsmässan ett stort e-sportevent.