Virgin tar upplevelsen till nya höjder

  LÄSTID: 1 MINUT

Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 

Designbyrån YourStudio har skapat ett upplevelsekoncept för Virgin Holidays I Cardiff (Wales). Ambitionen är att försätta kunden i den där härliga ”redo för semester”-stämningen. Här finns en champagne- och kaffebar, utrymme för barn att leka på och en bekväm lounge.

Naturliga konversationer

YourStudio vill att miljön ska uppmuntra till naturliga konversationer mellan kunder och personal. Via Virgin Holiday’s Virtual Reality kan den som vill också spänna fast sig och upptäcka världen digitalt.

Butiken har redan blivit en succé sett till försäljningen, faktum är att det är den bäst presterande någonsin.

Källa och foto: YourStudio.


Läs även: Så lyckas du med Virtual Reality



Virgin 2


Mat del av Mujis Sverigesatsning

Mat del av Mujis Sverigesatsning

  Pro 4286 Nyheter 3523 Butikskoncept 744 Nya butiker 1112
Handelstrender har redan tidigare berättat hur – och varför – Muji satsar på dagligvaror. När man nu öppnar den första egna butiken lanserar man två nya produktkategorier. Satsningen fortsätter redan nästa år med fler etableringar som väntar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Elektronikkedja köper hälsoföretag

Elektronikkedja köper hälsoföretag

  Nyheter 3523 Pro 4286 Internationellt 1248
Branschglidning när elektronikkedjan satsar på hälsa. I veckan som gick förvärvade man företaget som erbjuder en rad tjänster för främst äldre personer och deras anhöriga.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sex trender formar matinköpen

Sex trender formar matinköpen

  Pro 4286 Trender 418 Kundupplevelser 269 Måsteläsning 257
Restauranger och dagligvarubutiker förändrar och utvecklar nu sina erbjudanden. Till grund för detta ligger sex tongivande trender. Bland annat hamnar bekvämlighet, upplevelser och hållbarhet i fokus. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

Se Zalandos fysiska skönhetsbutik

  Internationellt 1248 Pro 4286 E-handel 861 Butikskoncept 744
Zalando har under sommaren öppnat en fysisk butik med inriktning på kosmetik. Ambitionen är att lära känna kunden bättre – samt att leverara en ny shoppingupplevelse. I butiken produceras även innehåll som används online. Se bilderna från butiken.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hälsosammare val med lugn musik

Hälsosammare val med lugn musik

  Nyheter 3523 Kundupplevelser 269 Pro 4286 Undersökningar 386
Att musik påverkar stämningar och humör är vi nog alla medvetna om. Nu står det klart att det även påverkar vad vi beställer exempelvis på en restaurang eller köper i en butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

Clas Ohlson bidrar till bättre fritid

  Kundupplevelser 269 Nyheter 3523 Pro 4286 Hållbarhet 193
Nu lanserar Clas Ohlson ett nytt koncept med syfte att erbjuda roliga och kreativa aktiviteter för barn. Kedjan vill bidra till att förenkla och förbättra familjers fritid.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Odd Molly laddar för expansion

Odd Molly laddar för expansion

  Nyheter 3523 Internationellt 1248 Mode 332 Pro 4286
Modevarumärket Odd Molly siktar nu på en expansion på den nordamerikanska marknaden. Man gör det med en satsning på fristående butiker och närvaro i varuhus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nio fakta om turister från Kina

Nio fakta om turister från Kina

  Internationellt 1248 Konsumentbeteende 291 Pro 4286 Shoppingturism 50
Andelen av budgeten kinesiska turister spenderar på shopping har minskat. Det kompenseras av en dramatisk ökning av antalet resenärer. Här är nio saker du borde känna till om målgruppen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Camilla Thulin har öppnat e-butik

Camilla Thulin har öppnat e-butik

  Nya butiker 1112 Retailtrender 37 Mode 332 Nyheter 3523
”Mitt mål är att alla kvinnor ska känna sig starka och vackra oavsett ålder eller storlek”. Orden kommer från designer Camilla Thulin som nu öppnat egen webbshop.
Stretching en ny retailtrend

Stretching en ny retailtrend

  Köpcentrum 604 Pro 4286 Kundupplevelser 269 Trender 418
Stretching växer som ny företeelse just nu i USA. I välkomnande och avslappnade miljöer erbjuder man stretching i en rad olika former. Från individuellt till gemensamma klasser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lesaras värderingar lockar talanger

Lesaras värderingar lockar talanger

  Internationellt 1248 Måsteläsning 257 Pro 4286 E-handel 861
Att locka rätt kompetens är en av de största utmaningarna detaljhandeln står inför. För det agila modeföretaget Lesara har kultur och värderingar visat sig vara avgörande.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

McDonald’s nya gröna flaggskepp

McDonald’s nya gröna flaggskepp

  Pro 4286 Butikskoncept 744 Design 298 Internationellt 1248
Under gårdagen öppnade McDonald’s ett nytt flaggskepp som inte liknar något man gjort hittills. Här tas kundupplevelser och energieffektivitet till nya nivåer. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny retail i feministiskt flaggskepp

Ny retail i feministiskt flaggskepp

  Internationellt 1248 Pro 4286 Kundupplevelser 269 Nya butiker 1112
Själva påstår de sig ha hittat modellen för framtidens retail. Nu har de öppnat ett flaggskepp fyllt med feministisk kraft, unika produkter och en mängd upplevelser. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Spåra produkten med mobilen

Spåra produkten med mobilen

  Internationellt 1248 Logistik 108 Pro 4286 Måsteläsning 257
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Benefit går till sjöss med Viking Line

Benefit går till sjöss med Viking Line

  Nyheter 3523 Retailtrender 37 Butikskoncept 744
Benefit Cosmetics är ett globalt makeupvarumärke baserat i San Francisco. Nu utvecklar Viking Line sitt ombordsortiment genom att lansera produkterna och en "brow bar".
Premiär för Ikea i Indien

Premiär för Ikea i Indien

  Nyheter 3523 Internationellt 1248 Pro 4286 Nya butiker 1112
Ikea öppnar sitt första varuhus i Indien den 9 augusti. Det hållbara varuhuset är 37 000 kvadratmeter stort och ligger i staden Hyderabads tech-område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Abercrombie i samarbete med hotell

Abercrombie i samarbete med hotell

  Pro 4286 Internationellt 1248 Kundupplevelser 269 Mode 332
Från början var de kända för sin nattklubbsmiljö i butikerna som nu har blivit ljusare och mer avskalade. Nu inleder Abercrombie & Fitch ett samarbete med en hotell och nöjesaktör. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lokal konst lyfter kedjans butiker

Lokal konst lyfter kedjans butiker

  Design 298 Internationellt 1248 Visual Merchandising 154 Retailtrender 37
Stora butikslokaler må vara effektiva och rymma ett brett sortiment – men de har en tendens att bli sterila. Hos Loblaws löste man det genom att lyfta in den lokala konstvärlden.
Zaras butiker blir leveranshubbar

Zaras butiker blir leveranshubbar

  Omnichannel 304 E-handel 861 Logistik 108 Pro 4286
Stora satsningar är redan sjösatta för att öka snabbhet, precision och effektivitet. Nu berättar Inditex VD Pablo Isla att Zara ska göra sina butiker till hubbar för leveranser.  
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

Fendis pop up visar Rom i miniatyr

  Visual Merchandising 154 Pro 4286 Pop up 141 Nya butiker 1112
Fendi har tillsammans med varuhuset skapat en butiksyta som speglar några av Roms pärlor. Här smyglanseras också produkter med Fendis Fila-logga i fake news-stil. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!