Virgin tar upplevelsen till nya höjder

  LÄSTID: 1 MINUT

Konkurrensen från nätet är tuff för många branscher, inte minst för resebutiker. Men Virgin Holidays nya flaggskepp är den bäst säljande fysiska butiken någonsin. 

Designbyrån YourStudio har skapat ett upplevelsekoncept för Virgin Holidays I Cardiff (Wales). Ambitionen är att försätta kunden i den där härliga ”redo för semester”-stämningen. Här finns en champagne- och kaffebar, utrymme för barn att leka på och en bekväm lounge.

Naturliga konversationer

YourStudio vill att miljön ska uppmuntra till naturliga konversationer mellan kunder och personal. Via Virgin Holiday’s Virtual Reality kan den som vill också spänna fast sig och upptäcka världen digitalt.

Butiken har redan blivit en succé sett till försäljningen, faktum är att det är den bäst presterande någonsin.

Källa och foto: YourStudio.


Läs även: Så lyckas du med Virtual Reality



Virgin 2


Inspirerande pärlor hos Ted Baker

Inspirerande pärlor hos Ted Baker

  Nya butiker 1201 Pro 4554 Visual Merchandising 171 Internationellt 1336
När Ted Baker öppnar en ny butik präglas inredningen av en lokal tradition. Detta är visual merchandising på högsta nivå, inspirerat av havets djup och pärlfiske. Kliv in och låt dig inspireras av retail med upplevelser!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Storsatsar när ankarbutiker stänger

Storsatsar när ankarbutiker stänger

  Köpcentrum 669 Pro 4554 Internationellt 1336 Nyheter 3755
Företaget berättar nu att man säkrat 1,18 miljarder USD, bland annat till en storsatsning på sina befintliga portfolion. Ambitionen är att renovera de 62 köpcentrum man driver.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En förtrollad trädgård av dofter

En förtrollad trädgård av dofter

  Pro 4554 Internationellt 1336 Nya butiker 1201 Visual Merchandising 171
Varumärket har öppnat ett flaggskepp i New York, det är också den första egna butiken. Den ligger i NoLIta på Lower Manhattan och här har man skapat en förtrollad trädgård av dofter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

Kostsamt med onödigt krångel i kassan

  Kundupplevelser 327 Pro 4554 E-handel 944 Undersökningar 429
Kunder avstår från att handla på nätet på grund av krångel i kassan. "Det sänker företagens konkurrenskraft och det försvårar övergången till digital handel".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Satsning på leksaker i gränshandeln

Satsning på leksaker i gränshandeln

  Pro 4554 Butikskoncept 823 Nya butiker 1201 Nyheter 3755
Kedjan satsar stort i gränshandeln tillsammans med Olav Thon Gruppen. Töcksfors Shoppingcenter står näst på tur där man etablerar en butik på 1 350 kvadratmeter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

Wayne’s Coffee har öppnat i Kina

  Internationellt 1336 Nyheter 3755
Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Babor öppnar sitt första flaggskepp

Babor öppnar sitt första flaggskepp

  Pro 4554 Nyheter 3755 Butikskoncept 823 Cityhandel 281
Under våren öppnar Babor sitt första upplevelsebaserade flaggskepp i Sverige. Butiken kommer att ha en yta på 260 kvadratmeter fördelat på två plan.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

Här öppnar Mitsubishi konceptbutik

  Köpcentrum 669 Butikskoncept 823 Pro 4554 Nya butiker 1201
Mitsubishi har öppnat en Concept Store i köpcentrumet. "Vår ambition är att skapa ett upplevelsecenter för Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Världens första augmented audio cinema

Världens första augmented audio cinema

  Pro 4554 Ny teknik 503 Kundupplevelser 327 Nyheter 3755
Den första kommersiella biografen med Flexound Augmented Audio öppnar i dag, 15 februari. Den första biografen som erbjuder upplevelsen finns i Norden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

En butiksupplevelse utöver det vanliga

En butiksupplevelse utöver det vanliga

  Detaljhandel 121 Kundupplevelser 327 Nya butiker 1201 Design 326
I en vacker byggnad från sekelskiftet har varumärket öppnat ett nytt flaggskepp. Här finns bland annat en bar och ett noga kuraterat bibliotek.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

  Konsumentbeteende 320 Kundupplevelser 327 Undersökningar 429 Pro 4554
Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny butik i Empire State Building

Ny butik i Empire State Building

  Destinationer 153 Pro 4554 Nya butiker 1201 Detaljhandel 121
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

River Island går bortom stereotypen

River Island går bortom stereotypen

  Nyheter 3755 Retailtrender 59 Hållbarhet 229 Mode 389
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

Mer lyx och shopping hos Birka Cruises

  Pro 4554 Butikskoncept 823 Visual Merchandising 171 Design 326
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Foot Locker investerar i marknadsplats

Foot Locker investerar i marknadsplats

  Nyheter 3755 Pro 4554 E-handel 944 Internationellt 1336
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

KappAhl lanserar nytt koncept

KappAhl lanserar nytt koncept

  Mode 389 Butikskoncept 823 Detaljhandel 121 Nya butiker 1201
Den 28 februari lanserar KappAhl ett nytt butikskoncept. Då premiäröppnar barnbutiken KappAhl Kids i Ringen på Södermalm i Stockholm.
Fler produkter och tjänster från Brandless

Fler produkter och tjänster från Brandless

  Nyheter 3755 Internationellt 1336 E-handel 944 Hållbarhet 229
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

Köpcentrum ska bli ledande nöjesdestination

  Kundupplevelser 327 Detaljhandel 121 Pro 4554 Köpcentrum 669
Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lindex lanserar hållbart babysortiment

Lindex lanserar hållbart babysortiment

  Hållbarhet 229 Nyheter 3755 Mode 389 Retailtrender 59
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av  mer  hållbara  material.
Hon är ny chef för retail på Apple

Hon är ny chef för retail på Apple

  Personer 331 Karriär 320 Detaljhandel 121 Nyheter 3755
Apple har meddelat att en veteran inom företaget tar över ansvaret för butiksverksamheten. Angela Ahrendts lämnar rollen efter fem år av förändringar.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!