Nordiska Kompaniet lanserar e-handel

Nordiska Kompaniet lanserar e-handel

Inleder en stegvis lansering där produktkategorier och varumärken löpande adderas.

Cdon vill växa via handlarna

Cdon vill växa via handlarna

I stället för att sälja egna produkter siktar man nu att utveckla marknadsplatsen i en ny riktning.

Vintage nytt affärsområde för Cervera

Vintage nytt affärsområde för Cervera

Kunderna kan köpa och sälja högkvalitativa vintageobjekt. Så här fungerar det.

Curbside pickup – en vinnande strategi

Curbside pickup – en vinnande strategi

Studier visar att konsumenterna vill se en fortsatt satsning på curbside pickup.

Möbelföretag öppnar virtuell butik

Möbelföretag öppnar virtuell butik

Möbelföretaget lanserar nu en virtuell butik. Kunden får tillgång till rådgivning och personliga rundturer via videosamtal.

Polarbröd öppnar nätbutik

Polarbröd öppnar nätbutik

Efter branden i Polarbageriet i Älvsbyn tar nu Polarbröd ett nytt steg för att möta konsumenterna. Man lanserar Polarbutiken – en webbshop.

Närmare kunderna med fysisk butik

Närmare kunderna med fysisk butik

E-handelsföretaget Jollyroom har öppnat fysisk butik i Stockholm. ”En chans att komma närmare kunden”.

Interflora lanserar nytt affärsområde

Interflora lanserar nytt affärsområde

Nu utökar företaget sin e-handel med satsningen Gröna Flora – ett helt nytt koncept.

Ny dark store öppnad i Brooklyn

Ny dark store öppnad i Brooklyn

Med det nya konceptet vill man möta den allt större efterfrågan på e-dagligvaror med leverans.

Amazon laddar upp med 1 800 elbilar

Amazon laddar upp med 1 800 elbilar

Amazon satsar stort på hållbara leveranser. ”Det är en del av vår resa för att bygga den mest hållbara transportflottan i världen”.