Dagligvaror spås öka 25 procent online 2018-08-14 Försäljningen av dagligvaror online ökade under 2017 med 19 procent. I en ny rapport från Svensk Digital Handel spås en ökning med 25 procent under 2018. Kedjornas click and collect anses vara den största katalysatorn.Undersökningar Pro E-handel HUI Svensk Digital Handel #click and collect #mat online #e-dagligvaror Relaterade artiklarE-handelns ökning bromsades inEnligt PostNords E-barometern ökade E-handeln med 11 procent under tredje kvartalet 2019.Strukturomvandling i svenska stadskärnorKonsumenterna väljer att lägga mer pengar på hotell och upplevelser – och mindre på bland annat kläder.Så e-handlar svenskarna 2019Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer.Så mycket ökade e-handeln första kvartaletDagens konsumenter är redo att göra medvetna val när de e-handlar, men företagen har inte hängt med. Skaffa access till mer kunskap! Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!
E-handelns ökning bromsades inEnligt PostNords E-barometern ökade E-handeln med 11 procent under tredje kvartalet 2019.
Strukturomvandling i svenska stadskärnorKonsumenterna väljer att lägga mer pengar på hotell och upplevelser – och mindre på bland annat kläder.
Så e-handlar svenskarna 2019Snabbhet och tillgänglighet driver på m-handeln och silversurfarna tar för sig allt mer.
Så mycket ökade e-handeln första kvartaletDagens konsumenter är redo att göra medvetna val när de e-handlar, men företagen har inte hängt med.