Smoothiemaskin gör entré i matbutiken

Lästid: 1 minut

Matbutikens kunder kan numera köpa smoothies på egen hand från en maskin. Den görs av 100 procent naturliga ingredienser. En ny startup ligger bakom innovationen. 

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

Kina i topp bland europeiska e-konsumenter

  Pro 3871 Konsumentbeteende 255 E-handel 758 Undersökningar 325
Allt fler handlar från svenska e-butiker. Men Kina har seglat upp som den största vinnaren på den europeiska e-handelsmarknaden. Det visar rapporten E-handeln i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour låter grannen leverera

Carrefour låter grannen leverera

  E-handel 758 Nyheter 3124 Pro 3871 Logistik 85
Via en Uberinspirerad tjänst kan nu Carrefours kunder få sina onlinevaror levererade av andra kunder. Kedjan experimenterar med liknande alternativ för fullfilment på flera marknader.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Morrissey öppnar pop up-butiker

Morrissey öppnar pop up-butiker

  Pro 3871 Butikskoncept 611 Pop up 120 Nyheter 3124
Morrissey släpper en video till ”Spent the Day in Bed”, inom kort öppnas två ”album pop-up shops”. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

Butiken fortsatt viktig för köpupplevelsen

  Pro 3871 Måsteläsning 188 Kundupplevelser 175 Undersökningar 325
Den fysiska butiken utmanas mer än någonsin av e-handeln. En färsk undersökning kartlägger vad som får konsumenten att välja respektive kanal. Den fysiska butiken är fortsatt viktig för köpupplevelsen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

7-Eleven registrerar nya varumärken

7-Eleven registrerar nya varumärken

  Pro 3871 Butikskoncept 611 Nyheter 3124
Tanken är att man inte bara tillgodoser sina kunders behov gällande butiksutbud, tillgänglighet och bekvämlighet – kedjan vill erbjuda Foodvenience.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

  Nya butiker 962 Internationellt 1077 Butikskoncept 611 Design 254
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt butikskoncept för teälskare

Nytt butikskoncept för teälskare

  Cityhandel 178 Nyheter 3124 Pro 3871 Butikskoncept 611
Nu öppnar Dear Tea Society. Konceptet är tänkt att vara en samlingsplats för teälskare som vill ta sig en kopp, lära sig ännu mer om te och träffa likasinnade
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bemanning i automatiserad retail

Ny bemanning i automatiserad retail

  Pro 3871 Undersökningar 325 Måsteläsning 188
Disruption via ny teknik och en arbetsmarknad i förändring skapar stor konkurrens kring personal med rätt kompetens. För detaljhandelsföretagen är det hög tid att agera för att säkra framtiden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Först och främst bygger vi en community”

”Först och främst bygger vi en community”

  Kundupplevelser 175 Pro 3871 Omnichannel 263 E-handel 758
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

Netto utökar satsningen på konceptbutiker

  Butikskoncept 611 Pro 3871 Nyheter 3124
Nettos nya konceptbutiker presenterades tidigare i år, och nu är det klart att ytterligare butiker kommer att konverteras till konceptbutiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

Papper blir till kläder i cirkulärprojekt

  Hållbarhet 146 Pro 3871 Ny teknik 366 Nyheter 3124
Genom att utnyttja kompetens inom klassiska svenska industrier kan trä förädlas till närodlad textil. Projektet syftar till att skapa ett cirkulärt flöde genom nya tekniker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Välmående styr konsumentens val

Välmående styr konsumentens val

  Pro 3871 Undersökningar 325 Konsumentbeteende 255 Trender 376
En allt större del av europeiska konsumenter väljer hälsosamma, ekologiska och vegetariska alternativ. Drivkraften är en större medvetenhet om matens betydelse för välmåendet.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Från showrooms till dorooms”

”Från showrooms till dorooms”

  Pro 3871 Kundupplevelser 175 Design 254
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

”Därför öppnar vi fysiska butiker”

  Omnichannel 263 E-handel 758 Pro 3871 Kundvård 64
Allt fler e-handelsföretag öppnar fysiska butiker. Men varför? Och vad ska man tänka på? Under Shoptalk Europe samlades tre onlineaktörer som numera även har fysiska butiker. Här är deras erfarenheter.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

  Logistik 85 Pro 3871 Nyheter 3124 Internationellt 1077
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

  E-handel 758 Internationellt 1077 Pro 3871 Logistik 85
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

  Internationellt 1077 Produktutveckling 266 Pro 3871 Kundupplevelser 175
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

Framtidsbutiken blir mänsklig med teknik

  Pro 3871 Butikskoncept 611 Nya butiker 962 Internationellt 1077
Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

Snabbt mode och matkedja i nytt samarbete

  Pro 3871 Nyheter 3124 Internationellt 1077 Mode 251
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

Nytt containercentrum mixar mat och shopping

  Nya butiker 962 Pro 3871 Köpcentrum 494 Nyheter 3124
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!