Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”
Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
E-barometerns månadsmätning visar att e-handeln fortsatte att växa kraftigt under maj. Åtta av tio svenskar e-handlade.
Under coronakrisen har äldre börjat e-handla i större utsträckning – speciellt i den plikttrogna generationen. Det visar en ny universitetsstudie.
Efter sommaren utökar PostNord sina leveranssätt med paketboxar för att möta den växande e-handeln.
Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.