Årets julhandel flyttar online

Årets julhandel flyttar online

Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.

Alibaba kortar globala leveranstider

Alibaba kortar globala leveranstider

Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.

Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

Virtuell VIP-shopping i 2 800 butiker

Köpcentrumkedjan lanserar en ny virtuell tjänst som ska underlätta shopping på distans. ”Vi ger kunderna en insider VIP-upplevelse.

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Sephora adderar kassa direkt i flödet

Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.

Åtta av tio svenskar handlar online

Åtta av tio svenskar handlar online

E-barometerns månadsmätning visar att e-handeln fortsatte att växa kraftigt under maj. Åtta av tio svenskar e-handlade.

E-handeln ökar i plikttrogna generationen

E-handeln ökar i plikttrogna generationen

Under coronakrisen har äldre börjat e-handla i större utsträckning – speciellt i den plikttrogna generationen. Det visar en ny universitetsstudie.

Paketboxar ska möta ökad e-handel

Paketboxar ska möta ökad e-handel

Efter sommaren utökar PostNord sina leveranssätt med paketboxar för att möta den växande e-handeln.

Cooper ska ge kunden en bättre upplevelse

Cooper ska ge kunden en bättre upplevelse

Coop har tagit fram en digital assistent. Den baseras på AI-teknologi och utvecklas i takt med att den får fler frågor och utmaningar från kunderna.