Dynamiska medlemsnivåer hos Polarn O. Pyret

  LÄSTID: 1 MINUT

Polarn O. Pyret har nyligen delat in sina kunder i två nivåer. Man gör det för att uppmärksamma och belöna sina mest lojala medlemmar. Syftet är att öka kundupplevelsen.

Ett grepp för att lära känna sina bästa kunder är att skapa medlemsnivåer. Man vill kunna kunna skapa och styra medlemsnivåerna direkt i ett lojalitetssystem. Vilket skulle ge indikationer i realtid om kundernas köpbeteende.

Detta har Polarn O. Pyret precis gjort med hjälp av Voyado.

Säljarna ser kundens nivå

Säljarna i butiken kan till exempel se medlemsnivå samt vad som återstår för att uppnå VIP-nivå. VIP-medlemmar får fler fördelar som fri frakt, förtur på rea och gratis reparationer.

– Vi ville ha ett nivåsystem som är enkelt att förstå både för kund och säljare i butik. Med hjälp av datan kan vi automatisera processer för att öka kundupplevelsen på individnivå, säger Åsa Axelsson, CRM-chef på Polarn O. Pyret.


Polarn O. Pyret 6


Dan är ny VD på Urban Deli

Dan är ny VD på Urban Deli

  Personer 276 Karriär 275 Nyheter 3618
Dan Jacobson har utsetts till ny vd på Urban Deli och efterträder Jesper Weidlitz. Dan har tidigare varit affärsområdeschef för färskvaror på Ica.
Ugg firar med färgstarka ikoner

Ugg firar med färgstarka ikoner

  Varumärken 263 Mode 356 Pro 4395 Trender 432
Varumärket Ugg fyller fyra årtionden. I en global kampanj lyfter man fram färgstarka ikoner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Sverige i topp för kontantfria betalningar

Sverige i topp för kontantfria betalningar

  Trender 432 Ny teknik 479 Nyheter 3618 Konsumentbeteende 303
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Linda ska utveckla arkitektur och stadsbyggnad

Linda ska utveckla arkitektur och stadsbyggnad

  Personer 276 Karriär 275 Nyheter 3618
Serneke har rekryterat Linda Schuur som affärsutvecklare med ansvar för stadsbyggnad och arkitektur. Rollen är ny inom företaget.
Veronica ny stadsutvecklingschef

Veronica ny stadsutvecklingschef

  Personer 276 Karriär 275 Nyheter 3618 Köpcentrum 623
Citycon har anställt Veronica Palmgren som stadsutvecklingschef för det långsiktiga arbetet att möta framtidens behov av multifunktionella stadsmiljöer.
Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

Här öppnar Scotch & Soda nya butiker

  Nya butiker 1150 Köpcentrum 623 Nyheter 3618 Pro 4395
Under hösten öppnar Scotch & Soda två nya butiker i Sverige; i Täby Centrum och Mall of Scandinavia. "Vi har en offensiv öppningsstrategi".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

PET-flaskor från köpcentrum blir mattor

  Retailtrender 51 Hållbarhet 209 Nyheter 3618 Internationellt 1281
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

Flaggskepp med unika whiskyupplevelser

  Internationellt 1281 Kundupplevelser 290 Nya butiker 1150 Butikskoncept 776
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Alberto Ny VD på MediaMarkt Sverige

Alberto Ny VD på MediaMarkt Sverige

  Karriär 275 Personer 276 Nyheter 3618
Alberto Alvarez Ayuso har nyligen tillträtt tjänsten som VD på MediaMarkt Sverige.
Stockmann öppnar marknadsplats

Stockmann öppnar marknadsplats

  Nyheter 3618 Pro 4395 E-handel 904 Internationellt 1281
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hyperlokal odling i Coops butiker

Hyperlokal odling i Coops butiker

  Hållbarhet 209 Nyheter 3618 Pro 4395 Ny teknik 479
Handelstrender har tidigare berättat om hur dagligvarukedjor infört odlingsanläggningar i butik. Nu börjar företeelsen även dyka upp i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

Kika in i Lexingtons nya 3D-butik

  E-handel 904 Butikskoncept 776 Kundupplevelser 290 Pro 4395
Lexington Company lanserar en 3D-butik. Den digitala lösningen ska med hjälp av ny teknik ge en ny shoppingupplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

  Köpcentrum 623 Kundupplevelser 290 Pro 4395 Ny teknik 479
I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ola Wahlström ny CFO på MQ

Ola Wahlström ny CFO på MQ

  Personer 276 Karriär 275 Mode 356 Nyheter 3618
MQ har rekryterat Ola Wahlström som ny CFO för MQ. Ola har en bred erfarenhet från retail och haft flera olika roller inom området.
Nu gör FAO Schwarz comeback

Nu gör FAO Schwarz comeback

  Internationellt 1281 Pro 4395 Nyheter 3618 Nya butiker 1150
En av världens mest kända leksaksbutiker, FAO Schwarz, gör comeback inom kort. Dessutom meddelar man att en internationell expansion ska ske. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Anna utsedd till VD på Nelly

Anna utsedd till VD på Nelly

  Personer 276 Karriär 275 Mode 356 E-handel 904
Qliro Group har utsett Anna Ullman Sersé till VD på Nelly. Anna har varit Interim Head of Nelly sedan april 2018.
Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

Birchbox lanserar lösning för shop-in-shop

  Nya butiker 1150 Nyheter 3618 Butikskoncept 776 Pro 4395
Birchbox har tagit fram en lösning för shop-in-shop som nu ska testas i butik. Från början var företaget en renodlad e-aktör, men finns nu även i fysisk handel.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Blomsterlandet öppnar nytt i Västerås

Blomsterlandet öppnar nytt i Västerås

  Nyheter 3618 Nya butiker 1150 Handelsplatser 134
Nu får Västerås sin andra Blomsterlandet-butik. Torsdag 11 oktober öppnar en helt ny butik i handelsområdet på Stenby.
Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

Så ska Sneakersnstuff vässa upplevelsen

  Pro 4395 Varumärken 263 Kundupplevelser 290
Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

De kan bli Sveriges bästa köpcentrum

De kan bli Sveriges bästa köpcentrum

  Köpcentrum 623 Nyheter 3618 Retail Awards 14
Under en galamiddag i oktober delas NCSC Sweden Awards ut. Finalisterna i kategorin ”Best Shopping Center” har nu offentliggjorts.