Så handlar svenska konsumenter

Så handlar svenska konsumenter

Ny statistik visar hur svenskar fördelar sina köp mellan fysisk butik och e-handel. Skillnaderna är stora mellan kommuner.

Detta sliter mest på medarbetarna

Detta sliter mest på medarbetarna

En ny rapport visar hur kundmötet påverkas av små men återkommande beteenden. Undersökningen ger nya insikter om vad medarbetare kämpar med under årets mest intensiva perioder.

Förtroendet hotas av fejkade omdömen

Förtroendet hotas av fejkade omdömen

Omdömen påverkar köpbeteendet i hög grad, men bara en liten andel kontrollerar om recensionerna är äkta.

Rekordökning för e-handelspaket

Rekordökning för e-handelspaket

E-handeln växer i rekordtakt. En ny rapport visar att antalet paket ökade kraftigt under tredje kvartale.

Mode driver ökning av second hand

Mode driver ökning av second hand

Mode står i centrum när second hand-försäljningen växer. Här är den senaste utvecklingen.

Leveranssäkerhet väger tungt i julhandeln

Leveranssäkerhet väger tungt i julhandeln

En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.

AI förändrar köpresan – kunderna blir otåliga

AI förändrar köpresan – kunderna blir otåliga

AI får en allt större roll i e-handeln. En ny studie visar hur teknik, snabbhet och förtroende påverkar framtidens digitala kundupplevelse.

E-handeln växer igen efter tuff vår

E-handeln växer igen efter tuff vår

E-handeln tog fart under sensommaren. Detta enligt Svensk Handels E-handelsindikator.

Fyra trender som formar servicehandeln

Fyra trender som formar servicehandeln

Servicehandeln förändras snabbt och flera aktörer växer betydligt snabbare än andra. En internationell studie avslöjar vad som särskiljer dem – och vilka mönster som börjar ta form i branschen.

Nu formas generation Alfas köpbeteende

Nu formas generation Alfas köpbeteende

När generation Alfa formar sina köpbeteenden gör de det på egna villkor – genom butik, mobil och sociala medier. Ny data visar hur de agerar och resonerar i detaljhandeln.