Ny statistik visar hur svenskar fördelar sina köp mellan fysisk butik och e-handel. Skillnaderna är stora mellan kommuner.
En ny rapport visar hur kundmötet påverkas av små men återkommande beteenden. Undersökningen ger nya insikter om vad medarbetare kämpar med under årets mest intensiva perioder.
Omdömen påverkar köpbeteendet i hög grad, men bara en liten andel kontrollerar om recensionerna är äkta.
E-handeln växer i rekordtakt. En ny rapport visar att antalet paket ökade kraftigt under tredje kvartale.
Mode står i centrum när second hand-försäljningen växer. Här är den senaste utvecklingen.
En färsk studie sätter fokus på konsumentens prioriteringar inför julhandeln 2025.
AI får en allt större roll i e-handeln. En ny studie visar hur teknik, snabbhet och förtroende påverkar framtidens digitala kundupplevelse.
E-handeln tog fart under sensommaren. Detta enligt Svensk Handels E-handelsindikator.
Servicehandeln förändras snabbt och flera aktörer växer betydligt snabbare än andra. En internationell studie avslöjar vad som särskiljer dem – och vilka mönster som börjar ta form i branschen.
När generation Alfa formar sina köpbeteenden gör de det på egna villkor – genom butik, mobil och sociala medier. Ny data visar hur de agerar och resonerar i detaljhandeln.