Zalfas formar framtidens konsumtion

Zalfas formar framtidens konsumtion

Generation Zalfa formar framtiden butiker och köpcentrum – redan i dag. Vi har gjort en sammanställning av det du behöver veta.

Medvind för e-handeln i mars

Medvind för e-handeln i mars


Här är världens största kedjor 2025

Här är världens största kedjor 2025

Här är företagen som dominerar världens detaljhandel 2025. Ny rapport visar på stabilitet, nytänkande och geografiska skiften.

AI + EQ = framtidens kundmöte

AI + EQ = framtidens kundmöte

Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier förändrar vägen till köp

Sociala medier har förändrat konsumentens köpresa dramatiskt. Allt fler föredrar att genomföra köpet direkt i appen.

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Kundens förväntningar skjuter i höjden

Förväntan på snabb respons, äkta innehåll och konkret värde har aldrig varit högre. Det visar en ny rapport.

AI tar allt större plats i kundresan

AI tar allt större plats i kundresan

En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.

Tuffa tider – även för second hand

Tuffa tider – även för second hand

Under februari backade försäljningen av second hand i Sverige kraftigt. Detta är orsakerna.

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat vill motverka ensamhet

Apotek Hjärtat lanserar en utbildning om ensamhet för samtliga medarbetare. Man testar även vänskapsvård under arbetstid.

Ljud  effektivt verktyg i omnikampanjer

Ljud effektivt verktyg i omnikampanjer

En ny undersökning visar att ljud är en särskilt effektiv komponent i omnikanalskampanjer.